پیش‌بینی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت به شهروندان در ایام «چراغ برات»
کد خبر: 4201231
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

پیش‌بینی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت به شهروندان در ایام «چراغ برات»

معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از پیش‌بینی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت به شهروندان در ایام «چراغ برات» خبر داد.

اتوبوسبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی شهسوار، معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، دوم اسفندماه، در نشست خبری تشریح برنامه‌های آن سازمان در ایام «چراغ برات»، اظهار کرد: در این ایام ناوگان امداد در طی مسیر آرامستان‌های مشهد فعال هستند تا در صورت بروز مشکل بتوانند به اتوبوس‌ها خدمت‌رسانی کنند  و از به وجود آمدن بار ترافیکی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: ۳۵۰ دستگاه اتوبوس از مسیرهای شهری برای خدمت به شهروندان در ایام چراغ برات جهت انتقال آنان به آرامستان‌ها پیش‌بینی شده است.

شهسوار افزود: سرویس‌دهی خطوط از هفت صبح تا ساعات پایانی حضور مردم ادامه خواهد داشت. در همین راستا ۱۵۳ دستگاه اتوبوس برای آرامستان بهشت رضا(ع)، ۱۸۹ دستگاه اتوبوس آرامستان خواجه ربیع و ۸ دستگاه آرامستان رضوان در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به پایانه‌های انتقال شهروندان به آرامستان‌های مشهد در ایام چراغ برات اظهار کرد: در پایانه انقلاب ۳۰ دستگاه، دانشگاه فردوسی تعداد ناوگان ۴۰ دستگاه با زمان انتظار ۵ دقیقه، برای پایانه مفتح ۲۵ دستگاه، پایانه خواجه ربیع ۱۵ دستگاه با سرفاصله ۱۲ دقیقه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این برای پایانه‌های مصلی، فردوسی ، آزادی و... نیز تمهیداتی جهت انتقال شهروندان صورت گرفته است.

شهسوار بیان کرد: برای رفاه حال شهروندان نیز ۵۰ دستگاه اتوبوس دپو در این ایام در نظر گرفته شده تا شهروندان در مسیر‌های برگشت از آرامستان در ساعت پایانی روز با مشکلی مواجه نشوند.

وی گفت: باجه‌های فروش و شارژ من کارت در پایانه خواجه ربیع و بهشت رضا(ع) برای استفاده شهروندان نیز مستقر خواهند شد.

شهسوار اظهار کرد: همچنین در نیمه شعبان خطوط منتهی به حرم به صورت صلواتی از ابتدای وقت سرویس‌دهی رایگان خواهند داشت و برای این منظور ۲۰۰ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است.

معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: با توجه به ترافیک ایام و از طرفی افزایش سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی از شهروندان تقاضا داریم از بستر حمل و نقل عمومی در این ایام استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha