ابعاد کیفی زیارت امام رضا(ع) در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود
کد خبر: 1339620
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
اعلایی بیان کرد:

ابعاد کیفی زیارت امام رضا(ع) در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید ابعاد کیفی زیارت امام رضا(ع) در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود تا دیگران نیز به این امر تشویق شوند، عنوان کرد: زائر پیاده در مسیری که نسبت به آن شناخت و اعتقاد دارد قدم برداشته، لذا مشقت‌های آن را نیز می‌پذیرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدمهدی اعلایی، در نشست ستاد استقبال از زائران پیاده امام رضا(ع) با عنوان «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» که چهارشنبه، 20 آذرماه در حسینیه موسی بن جعفر(ع) مشهد به همت اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، زیارت پیاده امام رضا(ع) را یکی از پیام‌دارترین اشکال زیارت دانست و ابراز کرد: کسانی که به زائر پیاده خدمت‌رسانی می‌کنند، خود می‌توانند پیام‌رسان مناسبی در این زمینه باشند.



وی با بیان اینکه تلاش و همت مسئولان به حضور معنوی و توسعه کمی و کیفی خیل عظیم زائران پیاده حرم رضوی کمک بسیار می‌کند، اظهار کرد: موضوع زائران پیاده به دلیل ویژه بودن رفتار زائران در این نوع زیارت و افرادی که در آن حضور دارند، اهمیت ویژه‌ای دارد.



معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: نگاه عمیق‌ به مقوله زیارت امام ‌رضا(ع) سبب توجه بیشتر به پیام این حرکت زائران که سابقه تاریخی عمیقی نیز دارد، می شود.



وی ادامه داد: زائران پیاده دریافته‌اند مسیر ترقی و کمال بشریت در توجه به یک نقطه کانونی است که همان امام معصوم(ع) به عنوان انسان کامل است، لذا با حرکت خود این امر را فریاد می‌زنند که مسیر درست، مسیر اهل بیت(ع) است.



معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید ابعاد کیفی زیارت امام رضا(ع) در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود تا دیگران نیز به این امر تشویق شوند، عنوان کرد: زائر پیاده در مسیری که نسبت به آن شناخت و اعتقاد دارد قدم برداشته، لذا مشقت‌های آن را نیز می‌پذیرد.



اعلایی، حرکت زائران پیاده در چند سال اخیر را بسیار چشمگیر دانست و ابراز کرد: در 10 سال اخیر شاهد رشد سالانه این روند بودیم به طوری که سال گذشته 140 هزار نفر زائر پیاده به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند و امسال پیش‌بینی می‌شود 160 هزار نفر در این حرکت معنوی حضور یابند.



وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده که ایام ماه صفر در فصل تابستان قرار می‌گیرد، شاهد حضور میلیونی زائران پیاده باشیم، لذا باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های چشم‌گیری در قالب تشکل‌های مردمی را انجام دهیم.



اعلایی با بیان اینکه جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) از جمله قوی‌ترین تشکل‌‌های مردمی در عرصه خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌اند که در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: بسته فرهنگی زیارت زائران پیاده، زمینه مناسبی را برای تحقق بیشتر اهداف نظام اسلامی فراهم کرده است لذا باید به آن بسیار اهمیت داد.



وی خاطرنشان کرد: همانگونه که با فرهنگ‌سازی و تبلیغ مناسب مراسم اعتکاف به یک عرصه مناسب خودسازی تبدیل شده، موضوع زائران پیاده حرم رضوی نیز از چنین ظرفیت بالایی برخوردار است.

captcha