وضعیت ناامیدکننده آمارهای کتاب‌خوانی در مشهد/ کشوری که با کتاب مأنوس نباشد، در معرض تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرد
کد خبر: 3409276
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
رشیدیان ابراز کرد:

وضعیت ناامیدکننده آمارهای کتاب‌خوانی در مشهد/ کشوری که با کتاب مأنوس نباشد، در معرض تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرد

گروه اجتماعی: استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برخی آمارهای کتاب‌خوانی که در مشهد ارائه می‌شود، بسیار ناامیدکننده است، ابراز کرد: کشوری که با کتاب مأنوس نباشد در معرض تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرد، لذا باید با کتاب‌خوانی زمینه رشد فرهنگی جامعه را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، شامگاه ششم آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب در شهر مقدس مشهد به دلیل اهمیتی که در توسعه قرآنی دارد، می‌تواند مفید واقع شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «باید مردم را کتاب‌خوان کنیم اما از آن واجب‌تر این است که استعداد نویسندگان را بین مردم بیابیم و ایجاد کتاب کنیم»، افزود: نمایشگاه کتاب در واقع راهی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه کتاب و کتاب خوانی به شمار می‌رود.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خراسان مرکز قابل نفوذی برای ورود فرهنگ است، ادامه داد: خراسان رضوی و مشهد به عنوان قطب فرهنگی کشور دارای اهمیت است، از طرفی وجود مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) نیز در این مسیر قابل توجه است.

وی به برگزاری سالانه نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه بعد از نمایشگاه تهران از اهمیت زیادی به دلیل پیشرو بودن خراسان‌رضوی پس از استان تهران در خصوص تالیف، تولید محتوا، نشر و انتشار به مخاطبین و کتاب‌خوانان که مخاطبان اصلی نمایشگاه هستند، برخوردار است؛ همچنین اهداف کمی و کیفی نمایشگاه مشهد است که آن را از دیگر نمایشگاه‌ها متمایز می‌‍کند.

رشیدیان برگزاری نمایشگاه کتاب را یک رخداد فرهنگی بزرگ در استان دانست و عنوان کرد: نمایشگاه کتاب امسال مقدمه‌ای برای برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران جهان در سال 2017 در مشهد است از همین رو باید تمهیدات لازم در سال 2017 از اکنون اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه برخی آمارهای کتاب‌خوانی که در مشهد ارائه می‌شود، بسیار ناامیدکننده است، ابراز کرد: کشوری که با کتاب مأنوس نباشد در معرض تهاجم فرهنگی قرار می گیرد، لذا باید با کتاب‌خوانی زمینه رشد فرهنگی جامعه را فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: هرچه بیشتر مردم با کتاب فاخر و اصیل آشنا شوند، زمینه رشد و توسعه بیشتری را فراهم می‌‌آورد و آرزو داریم این رخداد فرهنگی انگیزه‌ای باشد برای فرهیختگان، ناشران و انتشارات که علی‌رغم مشکلات اقتصادی که در حوزه نشر و نویسندگی وجود دارد این حوزه را تعطیل نکنند تا شاهد تولید آثار جدید و فاخر به بازار کتاب و عرضه آن باشیم.

captcha