11 اثر بنیاد پژوهش‌های آستان قدس مقام برتر را کسب کردند
کد خبر: 3454395
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
از ابتدای سال جاری؛

11 اثر بنیاد پژوهش‌های آستان قدس مقام برتر را کسب کردند

گروه اندیشه: از ابتدای سال جاری ۱۱ اثر از آثار تولید شده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی حائز رتبه برتر شده و مقام نخست را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، از میان 142 جلد کتاب منتشر شده در سال جاری، 11 اثر از تولیدات این مرکز علمی، پژوهشی حائز مقام برتر و برگزیده شده و لوح تقدیر و جایزه دریافت کرده است.

براساس این گزارش، از میان این آثار کتاب‌های «فاکهه الذاکرین»، «قاعده فقهی عدالت»، «نصوص فی علوم قرآن» و « گزارش کربلا» در نهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان، در اردیبهشت‌ماه سال جاری رتبه نخست را کسب کرده‌اند.

همچنین در هشتمین جشنواره کتاب سال رضوی که در ایام دهه کرامت رضوی سال جاری برگزار شد، سه عنوان اثر شامل، جلد نخست «دائره المعارف آستان قدس رضوی»، که رتبه نخست در بخش ویژه این جشنواره را از آن خود کرده است و کتاب «امام رضا (ع) از دیدگاه اهل سنت» به زبان روسی و اثری با نام «حکایت آفتاب» که به زبان فرانسه تولید شده، شایسته تقدیر و برگزیده شدند.

بر همین اساس 4 عنوان کتاب در دوازدهمین دوره انتخاب کتاب سال رضوی از سوی این نهاد علمی، پژوهشی برگزیده شده است که این آثار در بخش‌های کتب دینی، علوم اجتماعی و ترجمه عربی به فارسی بوده است، «نشانه شناسی و زبان شناسی اسلامی»، «نقش وقف در ماندگاری آثار تاریخی و هویت ملی»، «نسب‌شناسان مسلمان» و «پایمردی تا پای‌ دار» از عناوین این آثار به شمار می‌رود.

همچنین از ابتدای تاسیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی 104 اثر موفق به دریافت 137 مقام برگزیده و برتر و لوح تقدیر و جایزه شده است ناشر برتر در نوزدهمین دوره تجلیل از خادمان نشر، دریافت لوح تقدیر چهارمین نمایشگاه کتاب سال، ناشر نمونه در سومین همایش کتب برگزیده حوزه علمیه قم، ناشر برگزیده در هفتمین نمایشگاه سراسری کتاب استان خراسان و... برخی از موفقیت‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از ابتدای تأسیس تاکنون است.

بر همین اساس، «آسیب‌شناسی حدیث»، «اسلام و خشونت»، «امام حسین(ع) و پگاه پیروزی»، «امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی»، «برگ‌هایی نفیس از قرآن‌های منسوب به خط ائمه معصومین(ع)»، «تاریخ و تمدن مغرب»، «تحلیلی از زندگانی امام رضا(ع)»، «جانشینی حضرت محمد(ص)» و... را می‌توان برخی از عناوین کتاب‌های برگزیده نام برد.

یادآور می‌شود، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی همچنین از ابتدای تأسیس تاکنون 160 اثر با محوریت کودک و نوجوان را چاپ و روانه بازار نشر کرده است و از میان این آثار، 11 اثر به عنوان آثار برگزیده در این گروه معرفی شده‌اند و برخی از این کتاب‌ها در جشنواره‌های کتاب آموزشی رشد و کتاب کودک شایسته تشویق و تقدیر شده‌اند.

captcha