پاسخگویی شبانه‌روزی به سؤالات شرعی زائران در حرم رضوی
کد خبر: 3482358
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
همزمان با ایام فاطمیه صورت می‌گیرد؛

پاسخگویی شبانه‌روزی به سؤالات شرعی زائران در حرم رضوی

گروه اجتماعی: رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با آغاز ایام فاطمیه خدمات پاسخگویی به سؤالات شرعی با حضور بیش از 250 نفر از طلاب دینی در حرم مطهر رضوی به صورت شبانه روزی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی ابراز کرد: همزمان با آغاز ایام فاطمیه خدمات پاسخگویی به سؤالات شرعی با حضور بیش از 250 نفر از طلاب دینی در حرم مطهر رضوی به صورت شبانه روزی ارائه می‌شود.
لسانی ادامه داد: اداره پاسخگویی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی علاوه بر ایجاد دفاتر پاسخگویی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، برای رفاه هر چه بیشتر زائران و دسترسی آسان‌تر آنان به اطلاعات مورد نیاز، سامانه تلفنی 32020 را راه‌اندازی کرده است که زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی می‌توانند همزمان با شروع ایام فاطمیه به صورت شبانه‌روزی از این سامانه بهرمند شوند.
وی تصریح کرد: در واحد پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی حرم مطهر رضوی بیش از 170 نفر از طلاب برادر و 80 نفر از بانوان طلبه پاسخگوی سؤالات شرعی و اعتقادی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی هستند.
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه دفاتر پاسخگویی برادران در صحن آزادی، مسجد جامع گوهرشاد و مدرسه پریزاد قرار دارند، عنوان کرد: در صحن آزادی، رواق‌های دارالولایه، دارالاجابه، کوثر و دارالرحمه نیز دفاتر پاسخگویی مخصوص بانوان مستقر است.
وی اضافه کرد: سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگوی احکام خمس و زکات، تقلید، نماز، روزه، وصیت، وقف و ارث است و مخاطبان می‌توانند با ذکر نام مرجع ‌تقلید خود، پاسخ سؤالاتشان را بر اساس نظر آن مرجع دریافت کنند.
captcha