تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه در جهت حل عالمانه چالش‌های خراسان رضوی
کد خبر: 3504849
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
رشیدیان تأکید کرد:

تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه در جهت حل عالمانه چالش‌های خراسان رضوی

گروه سیاسی: استاندار خراسان رضوی بر لزوم تقویت ارتباط حوزه علمیه و دانشگاه برای حل عالمانه چالش‌‎های استان تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب‌نظران، باعث دستیابی به نتایج مطلوب‌تر و اثربخشی بیشتر تصمیمات و اقدامات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نشست «شبکه جامع دانشگاه‌های خراسان رضوی» با حضور علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی و به میزبانی حوزه علمیه خراسان در دانشگاه علوم رضوی مشهد برگزار شد.
رشیدیان در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه حوزه علمیه و روحانیون در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: وجود مراکز علوم دینی در خراسان و شخصیت‌های برجسته تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) ظرفیت بی‌بدیلی برای استان و کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: با ایجاد شبکه جامع دانشگاه‌های استان و حل معضلات از طرق علمی و در قالب تفاهم‌نامه‌های مشترک با مراکز آموزش عالی، به توفیقات خوبی دست یافته‌ و راهکارهای مناسبی ارائه شده است.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم تقویت ارتباط حوزه علمیه و دانشگاه برای حل عالمانه چالش‌‎های استان تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب‌نظران، باعث دستیابی به نتایج مطلوب‌تر  و اثربخشی بیشتر تصمیمات و اقدامات می‌شود.
وی همچنین اولویت امسال را برنامه‌‍ریزی و تلاش برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های عمومی، خصوصی و مردم باید در این راستا با یکدیگر همراهی کنند. 
یادآور می‌شود، در این نشست معاونان و مشاوران استاندار، برخی مدیران کل ستادی، رؤسای دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی حضور داشتند.
captcha