پیشنهاد نامگذاری روز ارتحال استاد سبزواری به عنوان روز «شعر انقلاب»
کد خبر: 3506516
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

پیشنهاد نامگذاری روز ارتحال استاد سبزواری به عنوان روز «شعر انقلاب»

گروه هنر: فرماندار سبزوار با بیان اینکه از مهمترین ویژگی‌های حمید سبزواری سرودن اشعار انقلابی و خاص حوادث آن دوران، ایجاد سبک نوین شعری در حوزه انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: پیگیر مکاتبه با مسئولان مربوط و پیشنهاد نامگذاری روز ارتحال استاد سبزواری به عنوان روز «شعر انقلاب» هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از فرمانداری شهرستان سبزوار، احمد برادران، معاون استاندار و فرماندار سبزوار بعد از جلسه ستاد ارتحال شاعر گرانقدر انقلاب در سبزوار با اشاره به اخبار منتشره در خصوص خاکسپاری حمید سبزواری در منزل پدری‌شان اظهار کرد: قدمت این بنا به دوران قاجاریه و پهلوی اول باز می‌گردد و متأسفانه وضعیت مناسبی برای دفن پیکر استاد شعر انقلاب ندارد.
وی اضافه کرد: در همین زمینه در جلسه مورخ 22 خرداد مصوب شد تا با همکاری سایر ادارات این شهرستان و انجمن مفاخر ایران اقدامات زیربنایی برای مرمت و بهسازی این مکان انجام شود تا منزل کودکی استاد سبزواری به موزه و فرهنگسرا تبدیل شود.
پیشنهاد نامگذاری روز ارتحال استاد سبزواری به عنوان روز«شعر انقلاب»
فرماندار سبزوار با اشاره به نقش محوری استاد حمید سبزواری در شکل‌گیری انقلاب در سبزوار، بیان کرد: تشکیل هسته‌های اولیه انقلاب در سبزوار، سرودن اشعار انقلابی و به ویژه حوادث آن دوران، ایجاد سبک نوین شعری در حوزه انقلاب اسلامی از مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته استاد حمید سبزواری بود.
برادران اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته مکاتبه با مسئولان مربوط و پیشنهاد نامگذاری روز ارتحال استاد سبزواری به عنوان روز «شعر انقلاب» است.
یادآور می‌شود، حمید سبزواری، شاعر معاصر ایران که پدر شعر انقلاب لقب گرفته، به گفته فرزند ارشد ایشان در شامگاه 21 خردادماه در سن 91 سالگی در بیمارستان آسیا تهران چشم از جهان فرو بست.
مطالب مرتبط
captcha