ارتباط با دانشگاه‌های جهان اسلام در دو حوزه علمی و پژوهشی
کد خبر: 3559018
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:

ارتباط با دانشگاه‌های جهان اسلام در دو حوزه علمی و پژوهشی

گروه معارف: استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در مجموع می‌توان در یک گفتمان‌سازی در دو حوزه علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های جهان اسلام ارتباط برقرار کرد، افزود: ظرفیت غنی خراسان با وجود مضجع شریف امام رضا(ع)، گفت‌وگو است زیرا طبق آیات و روایات، امام رضا(ع) با فرق و ادیان مختلف به گفت‌وگو می‌نشستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، ظهر امروز ۱۳ دی ماه در مراسم آغازین مشهد ۲۰۱۷ در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: یکی از توفیقات مشهد بعد از بارگاه منور حضرت رضا(ع)، وجود فرهیختگان بزرگ حوزوی و فقهی است.
وی ادامه داد: خراسان فرهیختگان بزرگی را در حوزه‌های علمیه تربیت کرده است و هم اکنون بیش از صد حوزه علمیه در خراسان وجود دارد که دارای بیش از هزار طلبه هستند.
رشیدیان با بیان اینکه 200 دانشگاه در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد، ادامه داد: پنج هزار نفر عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند.
استاندار خراسان رضوی یادآور شد: وجود اساتید و فرهیختگان برجسته، ظرفیت بسیار بالایی را در شهر مشهد به وجود آورده که می‌تواند در حل مشکلات و معضلاتی که با آن روبه‌رو هستیم کمک کند.  
وی گفت: مشهد الرضا دومین شهری است که از طرف آیسسکو به عنوان پایتخت جهان اسلام انتخاب شد، در سال 2006 شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان با توجه به ظرفیت‌هایش، این عنوان را به خود اختصاص داد و در آن سال صد میلیارد تومان درخواست بودجه برای برنامه‌هایش شد اما در نهایت تنها 3 میلیارد تومان به تصویب رسید.
رشیدیان با بیان اینکه در مجموع می‌توان در یک گفتمان‌سازی در دو حوزه علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های جهان اسلام ارتباط برقرار کرد، افزود: ظرفیت غنی خراسان با وجود مضجع شریف امام رضا(ع)، گفت‌وگو است زیرا طبق آیات و روایات، امام رضا(ع) با فرق و ادیان مختلف به گفت‌وگو می‌نشستند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد باید به شهری علمی و فقاهتی و کانونی برای گفت‌وگو بین ادیان و فرق مختلف تبدیل شود، گفت: ما می‌توانیم با برگزاری نشست‌های علمی و گفت‌وگوها، وحدت و همدلی را ایجاد کنیم.
وی یادآور شد: براساس مصوبه ریاست جمهوری، به وزارت‌خانه‌ها اجازه داده شد 10 درصد بودجه متمرکز خود را به مشهد 2017 اختصاص دهند، همچنین یکی از دغدغه‌هایی که با آن روبه‌رو بودیم بافت فرسوده مشهد بود که با همکاری وزارت راه و شهرسازی 14 خانه تاریخی در اطراف حرم مطهر شناسایی و با اختصاص 50 میلیارد تومان، این خانه‌ها را خریداری کردیم، همچنین میراث فرهنگی، بازسازی و تعمیر این خانه‌ها را متقبل شد.
رشیدیان ادامه داد: وزارت ارتباطات نیز برای اینکه مشهد بتواند زیرساخت‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام را داشته باشد، اعتبار 35 میلیارد تومانی تصویب کرده که از آن برای توسعه زیرساخت‌های مشهد استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در مجموع برای 107 پروژه مختلف، 397 میلیارد تومان هزینه شده است، تاکید کرد: با قوت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف، مشهد به کانون گفتمان رضوی تبدیل خواهد شد.

captcha