رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد
کد خبر: 3604923
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با حضور مسئولان خراسان رضوی امروز، 9 خردادماه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در نشست خبری این نمایشگاه که امروز، 9 خردادماه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با حضور مسئولان رونمایی شد.
در آغاز این مراسم سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و رئیس دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بیان کرد: امسال مصادف با ایام ماه مبارک رمضان فعالیت‌های گسترده قرآنی را در سطح استان شاهد هستیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت است.
رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس
وی از برگزاری همزمان این نمایشگاه در 10 شهرستان دیگر در سطح استان خبر داد و افزود: برای اولین بار پیش‌بینی شده‌ است که در شهرستان‌های سبزوار، کاشمر، تربیت حیدریه، تربت جام، گناباد، نیشابور، قوچان، درگز، خواف و سرخس نیز این نمایشگاه برگزار شود.
سرابی همچنین در رابطه با زمان برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در شهرستان‌ها عنوان کرد: مدت زمان برگزاری این نمایشگاه در شهرستان‌ها به تناسب از 3 تا 10 روز در طول ماه مبارک رمضان خواهد بود که مشهد مقدس طولانی‌ترین زمان برگزاری نمایشگاه را بعد از تهران تجربه می‌کند. 
رئیس دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با اشاره به اینکه امسال دوازدهمین سالی است که این نمایشگاه برگزار می‌شود، تشریح کرد: ما تجربه بسیاری در زمینه برپایی نمایشگاه قرآن و عترت کسب کرده‌ایم که این تجربه موجب می‌شود هر ساله این نمایشگاه را با کیفیت بالاتری برگزار کنیم.
رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس
همچنین در ادامه این نشست خبری حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در خصوص سطح کیفی نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه امسال دارای 27 کمیته و 24 بخش است.
وی حراست، ثبت‌نام، تبلیغات و انتشارات، ادارات و نهادها، مسئولان و تشکلات قرآنی، اطلاع رسانی و خبر، ناشران قرآن و عترت، قرآن و فرهنگ ملل اسلامی، دعوت و هماهنگی هنرمندان، تدارکات و اسکان، نظرسنجی و ... را از جمله کمیته‌های نمایشگاه قرآن امسال دانست و افزود: این کمیته‌ها 24 بخش را در نمایشگاه اجرا می‌کنند. 
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال تعداد بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد، ابراز کرد: تجربه نشان داده‌ است نمایشگاه‌هایی که در ورودی باب‌الجواد(ع) حرم رضوی برگزار می‌شود مخاطبان بیشتری را در برمی‌گیرد.
ادامه این نشست خبری با حضور مسئولان و خبرنگاران در استانداری خراسان رضوی پیگیری شد و در آنجا با حضور علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی پوستر دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد رونمایی شد.
سیدسعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در رابطه با این پوستر عنوان کرد: پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد هنر دست است و در طراحی این پوستر نمونه‌برداری از کارهای دیگر نشده است.
رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس
همچنین علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در ادامه مراسم رونمایی بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه مصادف با سال 2017 و معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بسیار حائز اهمیت است تا در این نمایشگاه ابعاد بین‌المللی را بیشتر پوشش دهیم و از کشورهای مختلف برای شرکت در نمایشگاه دعوت کنیم.
وی در پایان ابراز کرد: برای تداوم ماندگاری جایگاه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید ظرفیت‌سازی کنیم و در همه عرصه‎های قرآنی فعالیت گسترده‌ای داشته باشیم.
یادآور می‌شود، دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از 13 تا 20 خرداد ماه سال جاری از ساعت 19 الی 24 در حرم مطهر امام رضا(ع) ورودی باب‌الجواد(ع) برگزار خواهد شد.
captcha