تقسیم کار ملی در حوزه مهار آسیب‌های اجتماعی موجب رشد ظرفیت‌های فرهنگی شد
کد خبر: 3638397
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

تقسیم کار ملی در حوزه مهار آسیب‌های اجتماعی موجب رشد ظرفیت‌های فرهنگی شد

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان رضوی به تقسیم کار ملی در حوزه آسیب‌های اجتماعی با هدف مهار و کاهش آن‌ها اشاره کرد و گفت: این امر موجب رشد ظرفیت‌های فرهنگی و پیوند آن با پروژه‌ها و طرح‌های مختلف در این حوزه شده است تا اثرگذاری مطلوب‌تری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، امروز دوشنبه، 13 شهریورماه در مراسم رونمایی از سامانه ملی و طرح ملی مداخله در طلاق و نیز بهره‌برداری از 11 اورژانس اجتماعی و پارلمان زنان در 13 شهرستان خراسان رضوی، بر ضرورت ظرفیت‌سازی برای توسعه مشارکت‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: اتکای نظام اسلامی بعد از خداوند به جامعه و انسجام و اتحاد آن است لذا هرچه بیشتر مشارکت مردمی به صورت حداکثری شکل گیرد می‌تواند جامعه را به حیات طیبه نزدیکتر کند.
وی خراسان رضوی را در این زمینه پیشرو ذکر کرد و افزود: 74 پروژه با چهار میلیارد ریال اعتبار اولیه در حوزه کاهش آسیب‌ها در این استان در دست اجرا است و از این میان 26 طرح مربوط به کاهش طلاق، 24 طرح مقابله با اعتیاد، 30 طرح در مبارزه با مفاسد اخلاقی و چهار طرح در سایر مباحث در دستگاه‌های استان اجرایی شده‌اند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این چارچوب و در حوزه طلاق این استان از رتبه نخست وقوع این پدیده طی سال‌های 92 و 93 در کشور به رتبه هشتم در سال 1395 نزول کرد.
وی گفت: اورژانس اجتماعی نیز در بحث کاهش آسیب‌ها بسیار مهم است لذا باید در کنار طرح سلامت به مباحث روحی و روانی مردم نیز پرداخته شود و در همین راستا امروز بهره‌برداری از 11 پایگاه اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی محقق شد.
رشیدیان افزود: در حوزه ظرفیت سازی زنان نیز اقدامات موثری صورت گرفته است و پارلمان مشورتی زنان در خراسان رضوی تاسیس شده است تا از این ظرفیت برای پیشرفت جامعه، احیا و توسعه ارزش‌های انسانی و الهی بهره گرفته شود.
وی ادامه داد: پارلمان مشورتی زنان تاکنون در 13 شهرستان خراسان رضوی راه‌اندازی شده است و امروز در 11 شهر دیگر و تا انتهای شهریور جاری در همه شهرهای استان فعال می‌شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: این مجموعه از هر گرایش حزبی، جناحی و تعلق گروهی خاص دور است و بانوان از همه طبقات، سلائق سیاسی و گروه‌های اجتماعی در آن حضور دارند و نگاه آن صرفا به حوزه بانوان نیست بلکه تمامی حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی استان مورد توجه است تا از ظرفیت بانوان در حل مسائل بهره گرفته شود.
وی افزود: امروز با راه‌اندازی خانه تشکل‌های غیردولتی نیز طرح نظامنامه آنها نیز رونمایی می شود و این نظامنامه نوع تعاملات و رویکردها را مشخص می کند و آیین‌نامه مدیریت خانه تشکل‌ها هم تدوین شده است.
گفتنی است، اجرای طرح ملی مداخله در طلاق همزمان با رونمایی سامانه ملی طلاق، 11 استان کشور از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس طی مراسمی در مشهد با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس سازمان بهزیستی و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه آغاز شد.
یادآور می‌شود، در این چارچوب 11 پایگاه اورژانس اجتماعی در سطح خراسان رضوی بهره‌برداری و طرح مداخله در طلاق که پارسال در شش شهر این استان اجرایی شده بود نیز در 13 شهرستان دیگر خراسان رضوی آغاز شد.
captcha