جهاددانشگاهی به حوزه نشر مجازی وارد شود
کد خبر: 3666262
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کافی خواستار شد:

جهاددانشگاهی به حوزه نشر مجازی وارد شود

گروه معارف: رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی به موازات نشر سخت‌افزاری در حوزه نشر مجازی ورود پیدا کند، ابراز کرد: در دوره‌ای که جنس بدل وارد بازار می‌شود جهاددانشگاهی توانسته به خوبی کیفیت کار خود را در حوزه نشر حفظ کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در بازدید از فروشگاه کتاب شماره دو جهاددانشگاهی مشهد که به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، صبح امروز، دوم آذرماه در محل این فروشگاه حضور یافت، گفت: جهاددانشگاهی هرکجا که احساس خلأ کرده، جهادی حضور پیدا کرده است که یکی از این موارد حوزه نشر و کتابفروشی است.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با حفظ معیارها و ارزش‌ها توانسته خدمات ارزنده‌ای را در چندین دهه به جامعه دانشگاهی کشور ارائه کند، عنوان کرد: ما هم در حوزه‌های مختلف سعی داشتیم هم‌تراز دانشگاه فردوسی فعالیت ارائه کنیم و تنها حوزه‌ای که ورود پیدا نکردیم، بحث کتابفروشی است زیرا اعتقاد داریم این وظیفه را جهاددانشگاهی بهتر از دانشگاه انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های کتاب باید با هماهنگی جهاددانشگاهی صورت گیرد، عنوان کرد: در بحث کتابخوانی، دانشگاهیان ما کمتر مطالعه نمی‌کنند بلکه روش خواندن آنان تغییر کرده و بجای ورق زدن کتاب به‌راحتی به وسیله رایانه به مطلب مورد نیاز دست پیدا می‌کنند.
کافی با اشاره به اینکه بحث نشر کتاب مهجور است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی باید در حوزه تکنولوژی کتابخوانی نیز ورود پیدا کند که این امر به بازار نشر کتابخوانی کمک می‌کند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه کتاب میراث دانش بشری و عصاره تفکر بشر است، ابراز کرد: وقتی فردی بخواهد در زمینه‌های مختلف بر دانسته‌هایش بیفزاید به جزء کتاب راهی ندارد.
وی با اشاره به اینکه سلیقه‌های مختلف به کتاب مراجعه می‌کنند، بیان کرد: بازار نشر در حوزه سرگرمی هم باید به کار بیفتد البته بازار کتاب و نشر دچار فراز و نشیب می‌شود اما بخشی از میراث بشر است.
کافی با بیان اینکه باید از ابزارها و روش‌های جدیدی استفاده کنیم که مطالعه را تسهیل کند، تشریح کرد: دانشگاه هم با همین سیاست که نشر، کتاب و کتابخوانی در اولویت است باید در امر کتابخوانی به سلیقه دانشجویان توجه کند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی به موازات نشر سخت‌افزاری در حوزه نشر مجازی ورود پیدا کند، ابراز کرد: در دوره‌ای که جنس بدل وارد بازار می‌شود جهاددانشگاهی توانسته به خوبی کیفیت کار خود را در حوزه نشر حفظ کرده است.
وی در رابطه با بودجه‌ای که‌ دانشگاه به بحث کتاب اختصاص می‌دهد نیز گفت: بودجه دانشگاه برای خرید کتاب سال به سال اضافه می‌شود و در سالیان اخیر درخواستی نبوده که برای خرید کتاب از جانب ما رد شده باشد.
captcha