آیین معنوی شکرانه خدمت، عزت و اقتدار در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 3667494
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲

آیین معنوی شکرانه خدمت، عزت و اقتدار در حرم رضوی برگزار شد

گروه اجتماعی: همزمان با هشتم ربیع الاول آیین معنوی شکرانه خدمت، عزت و اقتدار در صحن جامع حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیین شکرانه خدمت، اقتدار و عزت با حضور خادمان و خدمتگزاران زائران رضوی، ششم آذر و همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی برگزار شد.
ابتدای مراسم با تلاوت کلام دلنشین وحی توسط محمدی از قاریان جانباز دفاع مقدس نورانی شد، در ادامه این مراسم علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت ولایت حضرت صاحب الزمان(عج) و هفته بسیج عنوان کرد: یاد و خاطره بنیانگذار بسیج مستضعفان و شهدا را گرامی می‌داریم و خدا را برای گسترش فرهنگ بسیج شاکریم.
وی افزود: امروز بسیج به عنوان یک فرهنگ رهایی‌بخش در فراتر از مرزها و کشورهایی چون فلسطین، لبنان، عراق و سوریه گسترده شده است.
وی اظهار کرد: شهدای مدافع حرم عزت و آزادی را برای کشورهای دربند دشمنان اسلام به ارمغان آوردند.
رشیدیان اربعین را نمادی از دین مبین اسلام برشمرد و گفت: در زمانی که دشمنان به شدت علیه مذهب و اعتقادات مسلمانان تلاش می‌کنند، اربعین، این رویکرد عظیم مردمی از بزرگترین حرکت‌های جهان اسلام و از برکات خون سید الشهداء(ع) است.
استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: اربعین حسینی فرصتی برای نبوغ اسلام حقیقی فراهم کرده است.
وی با اشاره به میزبانی مشهد از بیش از 4 میلیون زائر امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر، گفت: در این ایام نمادهای وحدت و همدلی شیعه و سنی با حضور اهل تسنن چه در حضور و چه در عرصه خدمت‌رسانی نمودار شد.
رشیدیان ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار در زلزله غرب کشور، بیان کرد: با وجود میزبانی در ایام پایانی صفر حضور هیئات مذهبی و خادمان رضوی در مناطق زلزله زده صحنه‌های زیبایی آفرید.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: نگاه اسلام به خدمت با نگاه ماتریالیستی مغرب زمین و نگاه انسانگرایی متفاوت است.
وی تشریح کرد: خدمت از نگاه ماتریالیستی خدمتی سوداگرایانه و منفعت طلبی و خدمت از نگاه انسانگرایی خدمتی برای رسیدن به آرامش و برای نوعدوستی است؛ اما خدمت در اسلام برای رضای حضرت حق است.
رئیسی با بیان اینکه خدمتگزاری به حجت خدا خدمت را ممتاز می‌کند افزود: نوع نگاه اسلام به خدمت باعث تفاوت آن از نگاه‌های غربی و انسانگرایی شده و به آن ارزش داده است.
وی گفت: امام واسطه فیض الهی است و انسان برای جلب رضای الهی از طریق حجت الهی برای نزدیک شدن به درگاه حق راه او را باید طی کند تا به مقصد برسد.
یادآور می‌شود، در ادامه وصیت‌نامه شهید حسین محرابی از شهدای مدافع حرم توسط فرزندش قرائت شد.
گفتنی است، تعویض پرچم گنبد حرم رضوی، ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) توسط امیر عارف و احمد واعظی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
captcha