وقف در حوزه آکادمیک و مطالعاتی در حال پیشرفت است
کد خبر: 3741161
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
استاندار خراسان رضوی:

وقف در حوزه آکادمیک و مطالعاتی در حال پیشرفت است

گروه فرهنگی ــ استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح اولین موزه وقف استان با اشاره به اهمیت حوزه تحقیقات و مسائل دانشگاهی گفت: با مشارکت خیران و واقفان خیراندیش شاهد پیشرفت وقف در حوزه آکادمیک و مطالعاتی هستیم.

وقف در حوزه آکادمیک و مطالعاتی در حال پیشرفت است

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، در حاشیه مراسم اولین موزه و کتابخانه تخصصی وقف با حضور رئیس سازمان اوقاف و استاندار خراسان رضوی در مشهد در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: سنت حسنه وقف یکی از سنت های قدیمی و بسیار موثر در حل مسائل اجتماعی بوده که مردم با نیت تقرب به ذات اقدس و برای کسب رضایت الهی از اموال خود برای مسائل عام المنفعه و مسائل دینی این اقدام را انجام می دادند.

وی افزود: با توجه به تحولات اجتماعی و اقتصادی که در جامعه و فضای زندگی خود احساس می کنیم، نیازمند آن هستیم که در موضوع وقف به عنوان یکی از حوزه‌های مهم شاخص‌های دینی تجدید نظری صورت بگیرد.

اساندار خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه مسئولان در سازمان اوقاف تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف این مجموعه دارند و ما شاهد پیشرفت خوبی در بخش اکادمیک و حوزوی مطالعاتی بوده ایم.

رشیدیان عنوان کرد: امروز با مشارکت خیران در حوزه وقف تحولاتی چشم گیری در مسائل تحقیقاتی، دانشگاهی، رسیدگی به محرومان و... صورت گرفته است. افتتاح موزه و کتابخانه تخصصی وقف ظرفیتی برای مشارکت بیشتر محققان و خیراندیشان درموضوع وقف و منتقل کردن آن متناسب با شرایط و نیازهای روز جامعه فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha