فرهنگ‌سازی اقتصادی، توسط علما قابل اجراست
کد خبر: 3807831
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶

فرهنگ‌سازی اقتصادی، توسط علما قابل اجراست

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار خراسان رضوی گفت: فرهنگ‌سازی اقتصادی توسط علما و ائمه جماعات قابل اجراست؛ اقتصاد مقاومتی یک نمونه موفق است و راهی است که می‌توانیم با آن موفقیت کسب کنیم و به توانمندی دست یابیم.

فرهنگ‌سازی اقتصادی، توسط علما قابل اجراستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی، عصر دیروز، 10 اردیبهشت در گردهمایی ائمه جمعه مشهد بیان کرد: در گام اول انقلاب چند دوره داشتیم که در دوره اول یا همان دوره تثبیت، با مشکل گروهک‌های معاند مواجه شدیم و همزمان جنگ به ما تحمیل شد که در این جنگ، همه قدرت‌های جهانی از صدام حمایت کردند اما مردم هشت سال مقاومت و ایستادگی کردند و از پایگاه‌های همین مساجد و حسینیه‌ها عازم جبهه‌ها شدند.
وی با تاکید بر اینکه بیشترین نیروهای حاضر در جبهه‌ها از میان افشار مردمی جمع شد، عنوان کرد: روحانیان بودند که جوانان را تشویق می‌کردند. این تشویق سبب شد تا کارنامه موفقی از جهاد فی سبیل الله ایجاد شود. گرچه در زمان جنگ فرصتی از ما گرفته شد اما نعمت‌هایی داشت و موجب استحکام انقلاب شد.
رزم حسینی با بیان اینکه در دوره بعد از جنگ در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، صنعتی و سلامت شاهد پیشرفت‌هایی بودیم، گفت: کارنامه انقلاب اسلامی در 30 سال اخیر درخشان است اما کاستی‌هایی هم داریم؛ از جمله اینکه روستاهای ما تخلیه شد؛ چرا این اتفاق افتاد؟ چرا زیرساخت‌های ما سبب ماندن مردم در روستاها نشد؟
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اقتصاد غیربومی موجب سلطه‌پذیری خواهد شد. در مقابل آن اقتصاد مقاومتی، یعنی اقتصاد مردم‌پایه و نه دولتی است؛ حال باید این سوال را پرسید که مردم چگونه به نظام اقتصادی اعتماد بیشتری پیدا می‌کنند؟
وی ادامه داد: با اختلاف و جناح‌‌بازی فرصت‌های طلایی را از دست می‌دهیم اما چیزی که امروز به دنبال آن هستیم، این است که شغل ایجاد کنیم. دولت باید زمینه ایجاد شغل را فراهم کند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مسجد فقط محل عبادت نیست، عنوان کرد: در گام دوم انقلاب، مساجد ما باید به سمت تشویق مردم حرکت کند. اگر بر تکریم کارآفرینی تکیه نکنیم، کسی صاحب شغل نخواهد شد. گام بعدی ما در مشهد، حاشیه شهر است. البته اقداماتی انجام شده اما کافی نیست. حاشیه‌ای که حدود ۷۰ سال به وجود آمده، در فرصتی مناسب نیازمند برطرف‌سازی است.
وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی مسئله بعدی است که با آن مواجه هستیم و ریشه آن، آسیب‌های اقتصادی، اشتغال و مهاجرت است. در حال حاضر وضعیت در خراسان رضوی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. در قدم اول باید فضای کسب و کار روستایی ایجاد کنیم تا با همکاری هم این وضعیت فعلی رفع شود.
رزم‌حسینی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر حل مسائل اقتصادی اظهار کرد: ما باید به اقتصاد داخلی خود تکیه کنیم و با ثروت مردمی و نقدینگی که در جامعه وجود دارد، البته با اعتمادسازی، به چرخه اقتصاد و تولید کمک کنیم که این کار باعث حفظ استقلال کشور خواهد شد. دشمنان ما نمی‌توانند استقلال ما را ببینند. به همین علت بر اقتصاد ما فشار می‌‌آورند. ما باید گذشته خود را به یاد آوریم که چگونه آن زمان که هیچ نداشتیم از مشکلات همراه با جنگ عبور کردیم.
انتهای پیام

captcha