مردم خراسان رضوی شیوع کرونا را جدی بگیرند
کد خبر: 3883236
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

مردم خراسان رضوی شیوع کرونا را جدی بگیرند

استاندار خراسان رضوی گفت: مردم خراسان رضوی برای مقابله با ویروس کرونا حتماً همراهی لازم را داشته باشند و وجود این ویروس در سطح جامعه را جدی بگیرند.

مردم خراسان رضوی شیوع کرونا را جدی بگیرندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار، در حاشیه نشست ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که با حضور آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر اعضا در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان رضوی در حوزه ویروس کرونا وضعیت قرمز پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه چهاردهمین نشست ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان با حضور مسئولان مربوطه و اعضای شورای تأمین استان برگزار شد، بیان کرد: براساس نظر کارشناسان، متخصصان و پزشکان، پیشگیری مقدمه جلوگیری از بروز هرگونه بیماری است؛ بنابراین در استان براساس سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغیه‌هایی که صادر شده، تمامی اجتماعات، همایش‌ها، مراسم نماز در ادارات، لغو و مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما در برابر حفظ جان مردم مسئول هستیم و وظیفه ماست که تمهیدات لازم را فراهم کنیم تا مردم کمتر آسیب ببینند، تصریح کرد: نشست امشب حول محور مساجد، حسینیه‌ها و مراسم‌ مذهبی برگزار شد، در این راستا همه ائمه جماعات باید در این قضیه پیشگام باشند و سعی شود تا جایی که امکان دارد مراسم‌ کمتر برگزار شود.

رزم‌حسینی بیان کرد: مردم شریف خراسان رضوی برای مقابله با این ویروس حتماً همراهی لازم را داشته باشند، به علاوه اینکه واقعاً وجود این ویروس در سطح جامعه را جدی بگیرند و در تجمع‌ها شرکت نکنند.

وی افزود: طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در مشهد سرعت گرفته؛ بنابراین از مردم تقاضا داریم تا جایی که برایشان مقدور است در منزل بمانند و ضمن رعایت بهداشت، پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی گفت: وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد که این هفته و هفته پیش رو روزهای پرخطری است؛ بنابراین امیدواریم با کمک مردم و رعایت تمام موازین بهداشتی در جامعه و به‌صورت فردی از این وضعیت عبور کنیم و به وضعیت عادی برگردیم.

انتهای پیام
captcha