سازمان ملل درباره نژادپرستی در آمریکا نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند
کد خبر: 3905120
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

سازمان ملل درباره نژادپرستی در آمریکا نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز، 26 خردادماه، با درخواست کشورهای آفریقایی درباره نژادپرستی در ایالات متحده آمریکا موافقت کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فرانس 24، به دنبال کشته شدن جرج فلوید، سیاهپوست 46 ساله آمریکا به دست پلیس سفید‌پوست در مینیاپولیس و پس از آن کشته شدن یک سیاهپوست دیگر در آتلانتا، کشورهای آفریقایی خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان ملل برای بررسی مسئله نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا شدند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز امروز، دوشنبه موافقت خود را با این درخواست کشورهای آفریقایی اعلام کرد و قرار است روز چهارشنبه آینده نشست فوق‌العاده درباره نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا مورد بررسی قرار بگیرد.

«الیزابت تیچی فیسلبرگر»، رئیس شورای حقوق‌بشر سازمان ملل با موافقت تمامی 47 عضو شورا اعلام کرد که عصر روز چهارشنبه هفته جاری برای رسیدگی به خشونت پلیس و نژادپرستی، نشستی تشکیل می‌شود.

سه هفته پیش در پی قتل جرج فلوید، مردم ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان علیه خشونت پلیس و نژادپرستی در آمریکا تظاهرات کردند که با کشته شدن یک جوان سیاهپوست دیگر در هفته جاری به دست افسر پلیس سفید پوست در آتلانتا ایالت جورجیا، اعتراضات مجدداً بالا گرفته است.

انتهای پیام
captcha