لزوم تلاش جهت افزایش بنیه اقتصادی مردم
کد خبر: 3910761
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

لزوم تلاش جهت افزایش بنیه اقتصادی مردم

استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر، گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد جهت توانمندسازی و افزایش بنیه اقتصادی مردم گام برداریم.

لزوم تلاش در جهت افزایش بنیه اقتصادی مردمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی امروز، 25 تیرماه در مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادین متجاهر با اشاره به ساخت این مراکز اظهار کرد: به دلیل آسیب‌هایی که از عدم کارایی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به‌وجود آمده است، مجبور به احداث چنین اردوگاه‌هایی هستیم.

وی با بیان اینکه در همه نقاط دنیا عده‌ای با اعتیاد مواجه می‌شوند، گفت: اعتیاد یک بیماری است و باید با معتادان مانند یک بیمار رفتار کرد؛ لذا ضرورت دارد بر کاهش عواملی که منجر به آسیب‌های این چنینی می‌شود تأکید کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: ما باید برای پیشگیری در این موارد در دو جهت توانمندسازی و افزایش بنیه اقتصادی مردم تلاش کنیم تا شاهد چنین آسیب‌هایی نباشیم.

رزم‌حسینی ضمن تأکید بر همت تمام دستگاه‌ها در این زمینه گفت: مشهد شهری زائرپذیر است، بر همین اساس باید تلاش کنیم شهری بدون متکدی و معتاد داشته باشیم.

وی بر لزوم توجه و مراقبت‌های بهداشتی برای جلوگیری از ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: شایسته است که مردم نکات بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک در اجتماع را رعایت کنند؛ چرا که براساس آمار سازمان بهداشت جهانی تلفات شهرهایی که ماسک اجباری است تا حد صفر کاهش پیدا کرده است.

استاندار خراسان رضوی بر مراقبت‌های فردی و جمعی برای مقابله با این ویروس تأکید و بیان کرد: باید بتوانیم زندگی اجتماعی خود را در این شرایط ادامه دهیم و از این بابت چاره‌ای نداریم از طرفی نمی‌توانیم کسب و کار را تعطیل کنیم؛ لذا تا زمانی که واکسن‌های مورد نیاز کشف نشده، باید همین سبک زندگی را دنبال کنیم.

رزم‌حسینی اظهار کرد: کمپ حسن‌آباد در فاز اول که تا 135 روز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید، 500 نفر و در فاز نهایی 3000 نفر را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام
captcha