7 رتبه برتر و ممتاز خراسانی در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3940442
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

7 رتبه برتر و ممتاز خراسانی در مسابقات سراسری قرآن

دستاورد چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برای استان خراسان رضوی، هفت عنوان برتر و ممتاز بود که در این میان سهم حافظان قرآن بیش از متسابقان سایر رشته‌ها به نظر می‌رسد.

7 رتبه برتر و ممتاز خراسانی در مسابقات سراسری قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم اختتامیه چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، شامگاه گذشته 21 آذرماه در تهران برگزار و اسامی نفرات برتر اعلام شد. این مراسم از طریق شبکه قرآن و معارف سیما و صفحه مجازی خبرگزاری ایکنا به پخش سراسری رسید.

امید حسینی‌نژاد که یکی از هفت نماینده خراسان رضوی در بخش قرائت تحقیق بود و در شب‌های اول پخش و داوری مسابقات به عنوان قاری برگزیده معرفی شد، پس از اعلام نهایی نتایج قاریان این دوره از مسابقات در جایگاه چهارم قرار گرفت و تنها عنوان‌دار رشته قرائت تحقیق در بین قاریان خراسانی شد.

عنوان برترین حافظ و مرتل کشور

در رشته حفظ کل، محمدرضا جاهدی‌نیا از خراسان رضوی توانست با جمع 95.17 مجموع نمرات بالاتر از نمایندگان تهران، خوزستان، گیلان و قم در جایگاه نخست این مسابقات قرار گیرد و عنوان برتر حافظ کل را به خود اختصاص دهد.

سیدحجت ترحمی نیز که سابقه حضور و کسب رتبه در مسابقات سراسری قرآن را در کارنامه دارد، با کسب امتیاز 85.61 ‌ به عنوان برترین مرتل چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شد. ترحمی با کسب این رتبه توانست سهمیه برترین مرتل کشور که در سال گذشته به نام احسان محمدی ثبت شده بود را برای خراسان رضوی حفظ کند.

در رشته حفظ ۲۰ جزء که بیشترین رتبه‌ها به نام نمایندگان خراسانی ثبت شد‌، علی سبزه، قاری و حافظ اهل کاشمر در جایگاه دوم قرار گرفت و صالح اخترشناس و سعید قره‌داشی دیگر نمایندگان خراسانی به ترتیب عناوین سوم و پنجم را به دست آوردند.  همچنین ابوالفضل چمنی از خراسان رضوی نیز در رشته اذان پس از نمایندگان مازندران، قم و قزوین در جایگاه پنجم این رقابت‌ها قرار گرفت.

گفتنی است، در چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نماینده‌ای از خراسان رضوی در رشته‌های دعاخوانی و گروه‌های همخوانی بخش آقایان مشارکت نداشت. کاهش تعداد رتبه‌ها در بخش قرائت تحقیق بر تعداد سهمیه نماینگان خراسان رضوی در دوره آینده مسابقات سراسری قرآن اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha