ارائه الگوی کیفی آموزش اسلامی؛ مهمترین هدف مدارس و دانشگاه‌های آستان قدس رضوی
کد خبر: 3959464
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶

ارائه الگوی کیفی آموزش اسلامی؛ مهمترین هدف مدارس و دانشگاه‌های آستان قدس رضوی

تولیت آستان قدس رضوی ارائه الگویی شاخص از کیفیت آموزش مبتنی بر آموزه‌های اسلامی را مهمترین هدف تأسیس دانشگاه و مدارس امام رضا(ع) دانست.

ارائه الگوی کیفی آموزش اسلامی؛ مهمترین هدف مدارس و دانشگاه‌های آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، امروز 23 اسفندماه، در جلسه هیئت امنای دانشگاه امام رضا(ع) که با حضور نمایندگان وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با طرح این سؤال که هدف آستان قدس رضوی از تأسیس دانشگاه چیست؟ اظهار کرد: آستان قدس رضوی، به‌ذات وظیفه‌ای در قبال تأسیس دانشگاه یا مدرسه ندارد، وظیفه این آستان مقدس معطوف به زائر، زیارت و نشر و تعمیق معارف اهل‌بیت(ع) است، مگر اینکه با تأسیس این مراکز بتواند الگویی اسلامی به دیگران در راستای وظایف فرهنگی و علمی خود ارائه دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه امام رضا(ع) منتسب به عالم آل محمد(ع) است، لذا جایگاه علمی آن نیز باید در تراز این انتساب باشد، تصریح کرد: کشور از حیث تعداد دانشگاه و مراکز آموزشی شرایط مناسبی دارد و از این نظر کمبودی احساس نمی‌شود، از این رو دانشگاه امام‌رضا(ع) بیش از توجه به مسائل کمی، باید بتواند خلاءها کیفی را پر کند و از هر جهت در سطح عالی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: مسئولان دانشگاه امام‌رضا (ع) باید با برنامه‌ریزی و تهیه زمان‌بندی مشخص این دانشگاه را به جایگاهی در تراز برترین دانشگاه‌های کشور برسانند و برای نیل به این هدف آستان قدس رضوی به میزان امکانات آمادگی کامل برای مساعدت و یاری این مرکز علمی را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از توسعه کمی توجه به کیفیت آموزشی و حرکت به سمت رفع نیازهای کشور و منطقه از حیث تربیت نیروی متخصص و کارآمد در این دانشگاه مدنظر است، عنوان کرد: هدف این دانشگاه باید تربیت فارغ‌التحصیلانی متخصص، ممتاز و شاخص باشد که بتوانند در کشور و منطقه در حوزه‌های علمی، معنوی و فرهنگی تأثیرگذار باشند.

مروی مزیت دانشگاه امام‌رضا(ع) را مزین بودن به نام عالم‌آل‌محمد(ع) و انتساب به آستان قدس رضوی دانست و گفت: انتساب این دانشگاه به آستان قدس وجه تمایز و سرمایه بزرگ و ظرفیت عظیم معنوی این دانشگاه است که باید به نحو شایسته از آن بهره‌برداری شود.

انتهای پیام
captcha