چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به میزبانی مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 4006093
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به میزبانی مشهد برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان رضوی از برگزاری مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به میزبانی مشهد خبر داد.

چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به میزبانی مشهد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد ابدالی تکلو، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان رضوی و رئیس ستاد چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» امروز 26 مهرماه، در نشست خبری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در مجتمع آفتاب ولایت، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر‌صادق(ع) اظهار کرد: مهمترین برنامه مساجد برگزاری نماز جماعت است، اما در کنار آن می‌توان از فضای مسجد برای کارهای فرهنگی استفاده و سربازسازی کرد و به تربیت نیروهای متعهد مسجدی اهتمام داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده شاهد این باشیم که هر مسجد یک کانون فرهنگی داشته باشد، هم‌اکنون در استان خراسان رضوی یک سوم مساجد دارای کانون فرهنگی هستند و لازمه کار فرهنگی این است که هر مسجد دارای یک کانون فرهنگی باشد.

ابدالی تکلو ابراز کرد: در کشور بیش از 26 هزار کانون فرهنگی مساجد داریم که از این تعداد 1820 کانون در خراسان رضوی قرار دارد و در مقایسه با سایر استان‌ها بیشترین تعداد کانون فرهنگی مساجد در کشور را دارد که از این تعداد تعداد 411 کانون در شهر مشهد داریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان رضوی در تشریح جزئیات این دوره از مسابقات قرآنی «مدهامتان» ادامه داد: چهاردهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» از ۲۷ مهرماه افتتاح خواهد شد. این مراسم در دارالقرآن حرم مطهر رضوی و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 28 و 29 مهرماه میزبان ۸۷ نفر از برگزیدگان راه یافته به مرحله کشوری هستیم .

ابدالی تکلو تصریح کرد: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات 29 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کانون‌های مساجد کشور برگزار و برگزیدگان مرحله کشوری تقدیر خواهند شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان رضوی اظهار کرد: در چهاردهمین دوره مسابقات «مدهامتان» تعداد 12 هزار 720 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد کشور در 9 رشته شامل اذان، تلاوت نور، قرائت تحقیق، نماز، مکبری، حفظ جزء 30، حفظ کل، نقاشی آیات و قرائت تقلیدی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به راه‌یابی متسابقین به مرحله کشوری این دوره از مسابقات، گفت: این دوره از مسابقات در مرحله استانی مجازی برگزار و آثار شرکت‌کنندگان از طریق مجازی دریافت و داوری صورت گرفت که از این تعداد پس رقابت منتخبین در مرحله استانی تعداد 87 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

ابدالی تکلو با تأکید براینکه بیشترین شرکت کننده از کدام استان‌ها بود، بیان کرد: در این دوره بیشترین شرکت‌کننده از  خراسان رضوی هستند که در این راستا پیشرو بوده و بعد از آن استان یزد، تهران، گیلان و اصفهان بیشترین تعداد شرکت‌کننده و برگزیده را دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا نیز مرحله کشوری برای افراد 16 تا 32 سال برگزار می‌شود و برای شرکت‌کنندگان زیر 16 سال این مرحله در سال های بعد از کرونا برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha