فعالیت ۱۸ سالن مطالعه خصوصی در خراسان رضوی
کد خبر: 4032776
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

فعالیت ۱۸ سالن مطالعه خصوصی در خراسان رضوی

اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با صدور مجوز برای فعالیت 18 باب سالن مطالعه خصوصی پیشتاز این عرصه در کشور شد.

کتاب کتابخوانی سالن مطالعه کتابخانه های عمومیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با صدور مجوز برای فعالیت 18 باب سالن مطالعه خصوصی پیشتاز این عرصه در کشور شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: یکی از اهداف اصلی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در راستای اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی، ارائه خدمات کتابخانه‌ای و سالن‌های مطالعه به اقشار مختلف جامعه و در همه مناطق استان است.

وی گفت: با توجه به رشد جمعیت شهرها در استان‌ها و محدودیت احداث کتابخانه‌های عمومی در همه مناطق با در نظر گرفتن محدودیت‌های منابع مالی دولتی، استفاده از ظرفیت سالن‌های مطالعه خصوصی یکی از اتفاقات مثبت در چند سال اخیر بوده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به درخواست مکرر مراجعین و مردم در راستای ایجاد فضاهای مطالعاتی، افزود: با توجه به حجم زیاد درخواست‌های مردم در رابطه با افزایش فضاهای مطالعاتی در شهرهای مختلف استان همراه با حفظ امنیت، آرامش و اعتماد، پس از پیگیری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 1397 مصوب شد که سالن‌های مطالعه خصوصی با کسب مجوز از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت قانونی به فعالیت خود ادامه دهند.

سبزیان با بیان اینکه خوشبختانه خراسان رضوی تا کنون پیشتاز فعالیت قانونی سالن‌های مطالعه خصوصی در سطح کشور است، اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی خرسان رضوی سعی بر آن داشته تا علاوه بر رسالت اصلی خود که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن عادت مطالعه در جامعه در راستای لبیک گویی به یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، نیازهای دیگر مراجعین به کتابخانه‌های عمومی را اعم از معرفی کتاب، توسعه فضاهای مطالعاتی، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و ... را برطرف کند.

وی در ادامه ضمن تشکر از همکاران امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: در همین راستا پس از درخواست مجوز فعالیت از سوی سالن‌های مطالعه خصوصی و بازدید کارشناسان از این سالن‌ها در راستای رعایت قوانین ساختمانی، امنیتی، استفاده از سیستم های اطفاء حریق، برخورداری از امکانات اولیه، عدم سوء پیشینه افراد متقاضی، امنیت ساختمان و ... از ابتدای سال 1399 تا کنون بالغ بر 18 باب سالن مطالعه با دریافت مجوز از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در حال فعالیت هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در خصوص تعداد درخواست‌های سالن‌های مطالعه برای صدور مجوز، افزود: در مجموع 57 باب سالن مطالعه از سال 1397 متقاضی دریافت مجوز فعالیت بوده‌اند که تعداد 18 باب پس از صدور مجوز در حال فعالیت هستند، هفت باب در مرحله صدور مجوز و 32 باب دیگر نیز در دست اقدام است.

 در مجموع 19 استان کشور دارای سالن مطالعه با صدور مجوز از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌باشند که 14 استان دارای یک الی سه سالن مطالعه، سه استان دارای هفت سالن مطالعه و یک استان هم دارای 14 سالن مطالعه هستند. در این میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با تعداد 18 سالن مطالعه صدرنشین این حوزه است.

علاقمندان می‌توانند جهت دسترسی به آدرس کتابخانه‌های عمومی و سالن‌های مطالعه استان خراسان رضوی به پرتال اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به آدرس khrpl.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha