تاخیر در نخستین پرواز حجاج خراسان به مقصد جده
کد خبر: 4064632
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

تاخیر در نخستین پرواز حجاج خراسان به مقصد جده

اعزام نخستین حجاج خراسان رضوی و خراسان شمالی صبح امروز با تاخیر از فرودگاه مشهد به مقصد جده انجام شد.

تاخیر در نخستین پرواز حجاج خراسان به مقصد جدهعباس خدشناس، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: 40 کاروان از خراسان رضوی، 5 کاروان از خراسان شمالی و یک کاروان از خراسان جنوبی با 23 پرواز از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سفر حج اعزام شد.

وی ادامه داد: اولین پرواز حجاج خراسان همزمان با پنج شنبه ۲۶ خردادماه در ساعت ۸:۲۰ صبح به مقصد جده صورت گرفت که در این پرواز تعداد ۱۲۰ زائر از خراسان رضوی و ۱۴۰ زائر از خراسان شمالی به سرزمین وحی مشرف شدند.

خداشناس عنوان کرد: همچنین در پرواز نوبت عصر امروز که در ساعت 18:25 صورت خواهد گرفت، 240 زائر دیگر به بیت عتیق مشرف خواهند شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس لیست اعلام شده نیز پرواز ۶ هواپیما از مبداء مشهد به مقصد جده صورت خواهد گرفت که بر این اساس زائرین ۱۰ کاروان مدینه بعد خراسان رضوی به تعداد ۱۱۶۵ و ۳ کاروان مدینه بعد خراسان شمالی به تعداد ۳۲۷ نفر به کشور عربستان منتقل خواهند شد.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت سعودی‌ها، امسال فقط زائران کمتر از ۶۵ سال امکان تشرف به زیارت خانه خدا را دارند. بر این اساس تعداد 30 کاروان به تعداد 3900 نفر در قالب کاروان‌های مدینه قبل و 10 کاروان به تعداد 1165 نفر در قالب کاروان‌های مدینه بعد از خراسان رضوی در حج 1401 به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

گفتنی است نخستین پرواز حجاج خراسان رضوی و خراسان شمالی که قرار بود در ساعت 8:20 دقیقه صورت گیرد، با یک ساعت و 10 دقیقه تاخیر در ساعت 9:30 انجام شد.

انتهای پیام
captcha