بدرقه حجاج خراسانی در اولین روز اعزام به سرزمین وحی
کد خبر: 4064660
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

بدرقه حجاج خراسانی در اولین روز اعزام به سرزمین وحی

معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: اعزام 215 زائر از خراسان رضوی و خراسان شمالی با بدرقه مسئولین حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و مسئولين استانی و فرودگاهی به سرزمین وحی انجام شد.

حجاج بیت الله حرامبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا درگاهی، معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی، امروز 26 خردادماه، در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، اظهار کرد: در حج سال‌ جاری علاوه بر زائرین خراسان رضوی، پرواز زائرين 5 کاروان خراسان شمالی و یک کاروان خراسان جنوبی نيز با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در مجموع 5896 زائر و عوامل ستادی و پزشکی خراسان بزرگ با 24 پرواز در بازه زمانی 26 خردادماه الی 5 تیرماه از فرودگاه مشهد به عربستان اعزام می‌شوند.

درگاهی افزود: در حج سال‌جاری 5065 زائر در قالب 40 کاروان از استان خراسان رضوی، که از مجموع کاروان‌های اعزامی 30 کاروان به‌صورت مدينه قبل و 10 کاروان نيز به عنوان مدينه بعد به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

اعزام 4 کاروان اهل‌تسنن از خراسان

معاون سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ابراز کرد: 4 کاروان به ظرفیت 470 نفر، زائرین اهل‌سنت خراسان رضوی هستند و از مجموع کل زائرین تعداد 2900 زائر مشهدی بوده که در قالب 22 کاروان به حج مشرف خواهند شد.

وی تصریح کرد: ورود اولین زائرین کاروان‌های حج ۱۴۰۱ خراسان رضوی و شمالی به سالن پروازهای خارجی و آغاز عملیات اعزام حج از ساعات ابتدایی امروز آغاز شد و پس از تاخیری که در روند پرواز ایجاد شد، در ساعت 10:30 مسافران بیت‌الله الحرام با پرواز 1814 به عربستان اعزام شدند.

انتهای پیام
captcha