اعتقاد به ساحت قدس علوی اعتقاد به غیب است
کد خبر: 4071539
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
محمود مهدوی دامغانی در گفت‌وگو با ایکنا:

اعتقاد به ساحت قدس علوی اعتقاد به غیب است

محمود مهدوی دامغانی، قرآن‌پژوه و مترجم قرآن گفت: اعتقاد ما به ساحت قدس علوی همان اعتقادی است که باید به غیب داشته باشیم. اعتقاد به غیب نخستین اعتقاد تمام پرهیزگاران است.

محمود مهدوی دامغانی، قرآن‌پژوه و مترجم قرآن کریممحمود مهدوی دامغانی، قرآن‌پژوه و مترجم قرآن کریم، به مناسبت عید غدیر خم، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: اعتقاد ما به ساحت قدس علوی همان اعتقادی است که باید به غیب داشته باشیم. اعتقاد به غیب نخستین اعتقاد تمام پرهیزگاران است. در نخستین آیه سوره بقره پروردگار بزرگ شرط تقوا را، ایمان به غیب دانسته است و وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع) و یازده فرزند گرامی او به نص حضرت ختمی مرتبت، حافظان غیب و آگاهان نسبی از غیب هستند. بنابراین نیکو سروده است حافظ که» «به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید که سالک بی‌خبر نبود ز راه و رسم منزل‌ها».

مهدوی دامغانی عنوان کرد: آنچه حضرت علی(ع) و فرزندان گرانقدر آن حضرت که برخوردار از چشمه فیاض حضرت ختمی مرتبت و برخوردار از عنایات ویژه الهی هستند، می‌گویند بر ما شیعیان فرضِ فرض است.

این مترجم قرآن کریم بیان کرد: نصیحتی عرضه می‌دارم و آن این است که آیا تشیع ما باید همراه با کردارهای شیعی ما باشد و یا با گفتارها؟ دو صد گفته چو نیم کردار نیست. از پیشگاه خداوند متعال به خشوع و فروتنی مسئلت می‌کنم که به همه پیروان حضرت امیر(ع) این توفیق را عنایت فرماید که در کردار مایه خشنودی آن بزرگواران باشیم و رفتار ما، مایه رنجش خاطر آنان نگردد و غباری بر دل فرخنده و تابناک آنان از اعمال خود ننشانیم. درود و رحمت خدا بر همگان باد.

انتهای پیام
captcha