800 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه نیاز است
کد خبر: 4089511
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

800 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه نیاز است

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان گفت: در سطح خراسان تعداد 180 مدرسه علمیه وجود دارد که برای تجهیز آن به کتب معارف اسلامی مبلغ 800 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

کتابخانهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هادی حصاری، مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان، امروز ۱۱ مهرماه، در آیین رونمایی از پوستر هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان در محل این مرکز، بیان کرد: انتشارات حوزه علمیه خراسان از سال ۹۷ تاکنون ۶۵ عنوان کتاب در ۷۴ جلد منتشر کرده است، علاوه بر این نیز ۶۰ عنوان کتاب دیگر در دست بررسی و در جریان طی مراحل انتشار دارد.

وی در تشریح جزئیات برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه علمیه، عنوان کرد: تعداد 140 ناشر از شهرهای مشهد، تهران و قم به همراه 800 ناشر از کشورهای عراق و لبنان در این نمایشگاه حضور دارند. 

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان با اشاره به مغفول ماندن بخش کودک در برگزاری سلسله نمایشگاه‌های کتب حوزوی، افزود: بر این اساس، امسال بخش معارف اسلامی و کودکان به مجموعه نمایشگاه اضافه شده است.

حصاری ابراز کرد: تعداد 12 هزار موضوع کتاب در این نمایشگاه عرضه خواهد شد، ضمن اینکه در حاشیه نمایشگاه علاوه بر برنامه اصلی برنامه‌های جنبی از جمله برگزاری 25 کارگاه نقد علمی و نشست‌های علمی و پژوهشی در نظر گرفته شده است. 

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: مخاطبین این نمایشگاه اساتید، طلاب، دانشجویان و در کنار آن نیز خانواده، کودکان و نوجوانان هستند.

وی در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه اضافه کرد: نمایشگاه از روز پنج شنبه 14 مهرماه ساعت 9 صبح با حضور آیت‌الله مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان، افتتاح می‌شود و تا روز پنج شنبه 21 مهرماه و به مدت ۸ روز ادامه دارد.

حصاری ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی استقبال گسترده از نمایشگاه و محدودیت فضا، روزهای 17 و 19 مهر برای بازدید بانوان اختصاص یافته است.

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان همچنین گفت: هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی در مدرسه مرحوم آیت‌الله العظمی خوئی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه را تامین کتب درسی و کمک درسی اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه برشمرد و افزود: هدف دیگر ما تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه است.

حصاری عنوان کرد: در سطح خراسان تعداد 180 مدرسه علمیه وجود دارد که تلاش داریم با تخفیف کتاب و... آنها را به کتب معارف اسلامی تجهیز کنیم و برای تجهیز آن نیز به مبلغ 800 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تلاش برای قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارها، تصریح کرد: بحث توزیع بن را نیز داریم تا به قدرت خرید مراجعه‌کننده‌ها بیفزائیم که در این خصوص درصد مشخصی برای محققان و پژوهشگران، اساتید و طلاب در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha