«قاف»؛ نرم‌افزار حفظ موضوعی قرآن با ۹ ترجمه + دانلود
کد خبر: 4112855
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷

«قاف»؛ نرم‌افزار حفظ موضوعی قرآن با ۹ ترجمه + دانلود

اپلیکیشن «قاف» با ۹ ترجمه و قابلیت استفاده از دو ترجمه گویا و پخش صوت آیات و ترجمه آن از طریق لمس هر آیه، امکان ویژه‌ای را در حفظ موضوعی قرآن کریم ایجاد کرده است.

به گزارش ایکنا، چه خوب است که در مجامع و محافل و در تمامی مراحل زندگی بتوانیم آیات قرآن مرتبط به آن موقعیت را به خاطر بیاوریم و نه تنها در ذهن خود مرور کنیم که حتی برای جمعی آن را بخوانیم؛ در اینجا حفظ موضوعی قرآن می‌تواند راهگشا باشد.

این شیوه امروزه از طرق مختلف قابل یادگیری است، یکی از این راه‌ها استفاده از نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه است، «قاف» یکی از این نرم‌افزارهاست. این برنامه قرآنی با قابلیت‌های ویژه تلاش می‌کند مخاطبان راحت‌تر مباحث موضوعی قرآن را فرا گیرند. در ادامه نگاهی به قابلیت‌های این برنامه قرآنی خواهیم داشت. 

حفظ موضوعی قرآن کریم با ۹ ترجمه مختلف + دانلود

در نگاه اول و از لحاظ طراحی و رنگبندی باید گفت که قاف، طراحی نسبتاً زیبایی داشته و البته می‌توانست با کار بیشتر و استفاده از رنگبندی مناسبتر برای مباحث دینی و اسلامی بر جذابیت خود بیفزاید. این برنامه مراحل نصب ساده‌ای دارد و به راحتی گروه‌های سنی بالای پنج سال می‌توانند آن را ذخیره و دریافت کنند.

از لحاظ محتوایی این برنامه قرآنی موضوعات خود را به سه دسته آیات اعتقادی، آیات احکام و فروع دین و آیات اخلاقی تقسیم‌بندی کرده است. قابلیت استفاده از صوت ۱۶ قاری برتر جهان اسلام یکی از ویژگی‌های خوب و کاربرپسند این برنامه است. اپلیکیشن «قاف» دارای ۹ ترجمه از جمله زبان‌های انگلیسی و کردی است.

این برنامه قابلیت استفاده از دو ترجمه گویا را برای مخاطبان خود فراهم کرده است و با پخش صوت آیات و ترجمه آیات با لمس هر آیه یا معنی، لطافت خاصی را در استفاده از اپلیکیشن قاف ایجاد کرده است. همچنین تعیین تکرار پخش صوت به منظور یادگیری و حفظ آیات از دیگر قابلیت‌های این برنامه قرآنی است.

حفظ موضوعی قرآن کریم با ۹ ترجمه مختلف + دانلود

از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به ساخت فهرست علاقه‌مندی‌ها اشاره کرد.

این برنامه دارای سه تم تیره، روشن و نرمال برای پس‌زمینه آیات و معانی آن‌ها است. امکان تغییر رنگ آیات و ترجمه آیات در دو حالت فعال و غیر فعال و امکان پخش صوت آیات با تکرار آیه به آیه موضوع یا تکرار کل آیات موضوع مربوطه و در نهایت ارائه اطلاعات تکمیلی آیات نظیر سوره، شماره آیات، جزء، حزب، صفحه، مکی یا مدنی بودن آیات دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن قاف است.

باید گفت یکی از بزرگترین نعمت‌های خدای متعال، تعامل معنادار با کلام حق، برای درک معنای زندگی است که با اپلیکیشن قرآنی قاف این معنویت، بیشتر میسر شده است. البته پس از بررسی گروه رسانه‌ای ایکنا مواردی دیده شد که رعایت و توجه به آن‌ها در نسخه‌های بعدی می‌تواند به قابلیت و مخاطب‌پسند بودن آن اضافه کند به عنوان مثال شأن نزول و تفسیر یا تدبر آیات در این برنامه دیده نشده است.

در این برنامه تعداد رنگ‌ها به طور کلی مانور کمی دارند و مناسب بود تا تعداد و سطح آن افزایش پیدا می‌کرد. همچنین قابلیت اشتراک‌گذاری از دیگر ضعف‌های این برنامه به حساب می‌آید. خاموش شدن صفحه گوشی در هنگام پخش و توقف آیه از دیگر ضعف‌های این برنامه است.

تولید‌کنندگان قاف در نسخه جدید و به‌روز‌رسانی شده خود برخی از ضعف‌ها و نواقص را حذف کرده‌اند که ازجمله آن رفع عدم ذخیره صوت آیات است.

دریافت و استفاده از امکانات اپلیکیشن قرآنی «قاف» رایگان است و در مجموع می‌توان گفت اپلیکیشن قاف نیز  یک برنامه میان‌رده قرآنی مطلوب است که توانسته برخی از نیازهای مخاطبان و جامعه قرآنی را به صورت رایگان و با شیوه‌‌های جذاب رفع کند.

دانلود اپلیکیشن «قاف»

انتهای پیام
captcha