آزادی بیش از 790 زندانی جرائم غیر عمد در طرح «یا ضامن آهو»
کد خبر: 4124399
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

آزادی بیش از 790 زندانی جرائم غیر عمد در طرح «یا ضامن آهو»

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از آزادی 793 زندانی جرائم غیر عمد طی یک سال اخیر در قالب طرح «یا ضامن آهو» با وساطت خادمان رضوی و خیران خبر داد.

آزادی زندانیان جرائم غیر عمدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، امین بهنام، معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در سال 1401 و با وساطت و پیگیری‌های خیران و خادمان آستان قدس رضوی تعداد 793 نفر در قالب طرح خداپسندانه «یا ضامن آهو» شرایط آزادی‌ آن‌ها فراهم شد تا به کانون خانواده و کسب و کار خود بازگردند.

وی با بیان اینکه این طرح از سال‌ها پیش با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کشور آغاز به کار کرده است، افزود: امسال طبق پیش‌بینی ستاد دیه استان، مبلغ دیه و یا بدهی مالی زندانیان 19 میلیارد تومان برآورد شد که مبلغ 9 میلیارد توسط خادمان و معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی جمع‌آوری و مابقی آن با همکاری ستاد دیه استان و کمک خیرین تأمین اعتبار شد.

بهنام با اشاره به اینکه در اکثر سفرها خادمان برای کسب رضایت شاکیان به شهرها و استان‌های مختلف سفر می‌کنند، بیان کرد: در برخی موارد مبلغ دیه یا بدهی زندانی توسط خادمان تهیه و رضایت شاکی گرفته می‌شود و در مواردی نیز خود خانواده شاکی به احترام پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) و حضور گروهی از خدمتگزاران حرم مطهر با لباس خادمی در منزل‌ آن ها، حتی بدون دریافت وجه از خواسته قبلی خود گذشته و رضایت می‌دهند.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: غالب خادمانی که برای جلب رضایت شاکی مراجعه می‌کنند افرادی هستند که با مسائل حقوقی آشنایی دارند و خادمان پیشکسوتی که بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت در این آستان ملکوتی را دارند، انجام این خدمت را مایه افتخار خود می‌دانند.

انتهای پیام
captcha