برگزاری نخستین سمپوزیوم ارتباطات زیارت در مشهد
کد خبر: 4126411
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

برگزاری نخستین سمپوزیوم ارتباطات زیارت در مشهد

دبیر علمی نخستین سمپوزیوم ارتباطات زیارت گفت: نخستین سمپوزیوم ارتباطات زیارت با موضوع زیارت‌پژوهی در آکادمی‌های علمی دنیا سه‌شنبه 16 اسفندماه در سالن شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین سمپوزیوم ارتباطات زیارت در مشهدعلی الهی خراسانی، دبیر علمی نخستین سمپوزیوم ارتباطات زیارت در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: نخستین سمپوزیوم ارتباطات زیارت با موضوع زیارت‌پژوهی در آکادمی‌های علمی دنیا با سخنرانی احد فرامرز قراملکی، محمد مسجدجامعی و سیدعلیرضا واسعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع نشست اول این سمپوزیوم زیارت و ارتباطات میان‌فرهنگی است و سه‌شنبه 16 اسفندماه در سالن شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

الهی خراسانی بیان کرد: خراسان رضوی و شهر مشهد به واسطه حضور بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا(ع) سالانه محل حضور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی و به همین دلیل مسئله زیارت یکی از مسائل بسیار مهم استان و کشور است که به واسطه ظرفیت عظیمی که ایجاد می‌کند،  قابلیت بررسی و پرداختن به ابعاد مختلف را داراست.

وی افزود: این سمپوزیوم آغاز یک همکاری بین سازمانی برای دست‌یابی به اهداف مورد نظر و کمک به دست‌اندرکاران حوزه زیارت است که امیدواریم با تداوم آن بتوانیم به‌عنوان مراکز علمی نقش خود را در تبیین و تسهیل امر زیارت و چالش‌های پیرامون آن به درستی ایفا کنیم.

الهی خراسانی گفت: این سمپوزیوم با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha