استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای پوشش بزرگ‌ترین اجتماع نوروزی ایرانیان
کد خبر: 4129133
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای پوشش بزرگ‌ترین اجتماع نوروزی ایرانیان

با برنامه‌ریزی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر حضرت رضا(ع) با مشارکت شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ملی و بین‌المللی، به صورت گسترده پوشش داده خواهد شد تا همه مشتاقان در اقصی نقاط ایران و جهان، از راه دور و نزدیک با بزرگترین اجتماع نوروزی ایرانیان همراه شوند.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس برنامه‌های این مرکز برای پوشش مراسم تحویل سال در حرم مطهر رضوی را تشریح کرد و از آمادگی کامل برای ارائه این خدمت خبر داد.

پویش «قرار عاشقی» در ساعت 8 شب

محسن هوشمند، پویش «قرار عاشقی» را از جمله برنامه‌های مهم این مرکز در شب سال تحویل اعلام و اظهار کرد: این پویش 8 دقیقه‌ای در ساعت 8 شب 29 اسفندماه آغاز خواهد شد و شبکه‌های تلویزیونی یک، سه، قرآن و سیمای خراسان رضوی در برگزاری آن با مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همکاری خواهند داشت.

هوشمند همچنین درباره هماهنگی‌های صورت گرفته با شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای پوشش مراسم باشکوه تحویل سال نو، اظهار کرد: شبکه‌های تلویزیونی دو، سه، افق، خبر، شبکه‌های رادیویی جوان، زیارت، قرآن، 28 شبکه استانی، شبکه‌های بین‌المللی امام رضا(ع)، اصیل، ثقلین، الکوثر، سحر آذری و اردو، آی فیلم، و المیادین و شبکه ۱۴ ترکیه از ساعت 8 شب تا 2 بامداد ضمن برقراری ارتباط زنده با حرم مطهر رضوی، لحظات معنوی تحویل سال در این آستان مقدس را منعکس خواهند کرد.

هوشمند افزود: شبکه قرآن و معارف سیما نیز به مناسبت تحویل سال نو از ساعت 17 روز پایانی سال تا 2 بامداد به پخش ویژه برنامه «سلام» از حرم مطهر رضوی خواهد پرداخت.

به گفته وی، توجه به مخاطبان فضای مجازی نیز مد نظر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی بوده و به همین منظور این مراسم از طریق شبکه‌های روبیکا، گپ، شمس تی وی، لنز، تلوبیون و... نیز برای علاقه مندان پخش خواهد شد.

پخش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از شبکه یک سیما

دیدار دوباره زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از وقفه‌ای سه ساله، برنامه مهم روز اول فروردین در حرم مطهر رضوی خواهد بود که مرکز ارتباطات رسانه آستان قدس رضوی، برای پوشش زنده این مراسم نیز تمهیدات لازم را اتخاذ کرده است.

به گفته هوشمند، این مراسم از ساعت 15 روز اول فروردین 1402 در حرم مطهر رضوی آغاز و به به طور زنده از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

پویش «آمد بهار جان‌ها» در میزبانی از رهبر معظم انقلاب

وی به دیگر برنامه‌های مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به مناسبت نوروز و تشرف میلیونی زائران اشاره و اظهار کرد: تولید و انتشار ویژه‌نامه تببین شعار سال و بیانات رهبر معظم انقلاب در نوروز 1402 توسط موسسه فرهنگی قدس، راه‌اندازی پویش «آمد بهار جان‌ها»، طراحی هویت بصری و فضاسازی در راستای ترویج شعار «زیارت، خانواده و همدلی» به عنوان شعار محوری آستان قدس رضوی، برگزاری 7 طرح افکارسنجی، راه‌اندازی ستاد خبری با حضور رسانه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله نمایندگان العالم، پرس تی وی، هیسپان تی‌وی و همچنین برپایی میزهای خدمت در راستای استقبال و تکریم زائران حضرت رضا (ع) در فرودگاه شهید هاشمی نژاد، راه‌آهن و پایانه‌ مسافربری مشهد از جمله برنامه‌های این مرکز همزمان با آغاز سال جدید خواهد بود.

تماس تصویری با حرم قبل از سال تحویل

وی گفت: 8 ساعت قبل از سال تحویل بستر ارتباط مستقیم زائران و ارادتمندان علی بن موسی الرضا(ع) در سراسر دنیا از طریق شماره 09109108888 در قالب برنامه‌ شمس تی‌وی فراهم شده است و برنامه تحویل سال حرم مطهر رضوی نیز از طریق صفحات رسمی آستان قدس رضوی و خبرگزاری ها پخش می شود.

برپایی نمایشگاه و انتشار گزارش های چند رسانه‌ای

همچنین به گفته وی، برپایی نمایشگاه دائمی به منظور معرفی ظرفیت‌ها، دستاوردها و خدمات آستان قدس رضوی در مرکز نمایشگاه‌های این آستان مقدس، بروزرسانی 32 سازه‌ نمایشگاهی در صحن کوثر، تولید مستند و مجموعه گزارش‌های چند رسانه‌ای با نگاه به مهم‌ترین دستاوردهای این آستان مقدس در سال 1401 و همچنین تولید بیش از 30 کلیپ، اینفوگرافیک، موشن‌گرافی، نماهنگ و آیتم از دیگر برنامه‌های نوروزی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در نوروز 1402 است.

انتهای پیام
captcha