افزایش جایگاه‌های سوخت در محورهای مواصلاتی برای رفع نیاز زائران
کد خبر: 4130044
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

افزایش جایگاه‌های سوخت در محورهای مواصلاتی برای رفع نیاز زائران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: افزایش جایگاه‌های سوخت در محورهای مواصلاتی را در دستور کار داریم تا نیازهای زائران در جاده‌های استان فراهم شود.

جایگاه‌ سوختبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی‌اصغر اصغری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی امروز 6 فروردین ماه، در هفتمین نشست خبری ستاد ارائه خدمات سفر در محل شرکت فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به تشرف زائران در ایام نوروز به مشهد برای تامین بنزین زائران قبل از فرارسیدن ایام نوروز اقداماتی صورت گرفت.

وی با اشاره به اهمیت نظارت و تامین ایمنی جایگاه‌های سوخت، افزود: از ابتدای اسفندماه، سه دوره زمانی به ترتیب از اول تا دهم، از دهم تا بیستم اسفند، از بیستم تا پایان تعطیلات هر روزه را برای بررسی کمیت و کیفیت و ایمنی جایگاه ها تعریف کردیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی اضافه کرد: علاوه بر این بازدید از نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی را در دستور کار داشتیم که در مجموع 80 بازدید در این راستا صورت گرفته است.

اصغری ادامه داد: سوخت رسانی در سطح استان 24 ساعته است و یکی از اقدامات مهم در بحث سوخت‌رسانی بحث رانندگان نفتکش است که که از 25 اسفند تاکنون حداقل 680 دستگاه نفتکش در جاده‌های استان داشتیم که سوخت زائران را تأمین کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی اظهار کرد: از 25 اسفند تا 5 فروردین 82 میلیون لیتر بنزین در سطح استان توزیع کردیم که نسبت به شرایط قبل از تعطیلات 14 درصد رشد مصرف بنزین داشتیم و نسبت به مشابه سال گذشته شاهد رشد پنج درصدی هستیم. مصرف روزانه سی ان جی حدود 2 میلیون متر مکعب بوده که حدود 19 میلیون مترمکعب در سطح استان مصرف داشتیم.

وی در خصوص مصرف سوخت هواپیما در بازه زمانی پایان اسفند تا پنجم فروردین افزود: از 25 اسفند تا پنجم فروردین 5 میلیون لیتر مصرف داشتیم.

اصغری اظهار کرد: حدود 16 میلیون لیتر بنزین از 25 اسفند تا پنجم فروردین توزیع شده و بیشترین مصرف بنزین را 29 اسفند داشتیم که با رقمی معادل 9 میلیون 500 هزار لیتر رکورد مصرف بنزین در استان ثبت شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه در جایگاه‌های عرضه سوخت در سال جاری مشکلی نداشتیم و شماره 09727 آماده پاسخگویی به سؤالات و شکایات مردمی است.

وی در خصوص تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت فعال در این منطقه گفت: سه منطقه نفتی شامل خراسان رضوی، سبزوار و تربت حیدریه داریم که در منطقه خراسان رضوی 138 باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی و 145 جایگاه سوخت مایع فعال است، ضمن اینکه 35 جایگاه در دست احداث است.

اصغری تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون حداقل 20 باب جایگاه در سطح منطقه خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده است، همچنین افزایش جایگاه در محورهای مواصلاتی را در دستور کار داریم تا نیازهای زائران در جاده‌های استان فراهم شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: از 16 اسفند 1401 تا پنجم فروردین حدود 137 میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شده است که نسبت به مشابه سال گذشته رشد 11 درصدی داشته ضمن اینکه در طی این مدت 32 میلیون متر مکعب گاز سی ان جی توزیع شده است نسبت به مشابه سال قبل رشد پنج درصدی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: سال گذشته پنج و نیم میلیارد لیتر سوخت در استان توزیع شده که رشد 10 درصدی نسبت به سال 1400 داشته است.

انتهای پیام
captcha