مسئولان واقعیت‌های مربوط به مشکلات معلمان را درک کنند
کد خبر: 4138085
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

مسئولان واقعیت‌های مربوط به مشکلات معلمان را درک کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسئولان باید واقعیت‌های مربوط به مشکلات معلمان را درک کنند و دانش‌آموز نیز باید بداند معلم با تمام مشکلاتی که دارد برای آینده و تربیت وی از تمام داشته‌های خود استفاده کرده است.

محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهدمحمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی در خصوص روز معلم اظهار کرد: شغل معلمی همانطور که امام(ره) فرمود، شغل انبیاست. وظیفه آموزش علم و تربیت آیندگانی که سرنوشت جامعه را رقم می‌زنند، بر عهده گروه خطیری است که با تمام وجود آنچه را دارند در تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده می‌کنند تا آینده کشور را رقم بزنند.

وی گفت: من در دوره‌های مختلف معلمان بسیار خوبی داشتم. در دوران راهنمایی معلم بسیار خوبی به نام آقای صفایی داشتم که معلم معارف دینی بود و احتمالاً الان فوت کرده باشد. آقای صفایی انسانی خوب و وارسته بود که می‌توانست روی بچه‌ها تأثیر بگذارد. در دوران دبیرستان مرحوم فداییان دبیر ادبیاتم بود و در زمینه روشنگری و مسائل مختلف تربیتی بر دانش‌آموزان اثر خوبی می‌گذاشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در دوران تحصیل دانشگاه نیز اساتید بسیار خوبی داشتم که رفتار، منش، کار و شرایط آن‌ها الگویی موفق بوده و هست. از جمله این اساتید دکتر فرودی، استاد گروه داخلی که بازنشسته شدند، استاد امیرعلی جراح، استاد مأموری در گروه کودکان، استاد امیریان و استاد خوارزمی بودند. استاد خوارزمی استاد بزرگی در اخلاق و علم بود که من صفا و معرفت ایشان را فراموش نخواهم کرد.

وی بیان کرد: معلمان در گذشته زحمت زیادی کشیدند که اگر امروز منشأ خیری باشیم، ماحصل زحمات این معلمان عزیز بوده که برای ما زحمت کشیدند و شرایطی را رقم زدند که خدمتگزار مردم باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه من به دانش‌آموزان احترام نسبت به معلم بوده و در حوزه‌های دانشجویی نیز تکریم استاد بسیار مهم است. همچنین مسئولان باید واقعیت‌های مربوط به مشکلات معلمان را درک کنند.

کیانی خطاب به دانش‌آموزان و دانشجویان اظهار کرد: توصیه من به دانش‌آموزان احترام نسبت به معلم است. با توجه به شرایط جامعه و تغییراتی که در خصوص نوع مسائل ارتباط جمعی و مسائل خاص کنونی پیش آمده، ممکن است شرایط قدیم کمتر دیده شود. دانش‌آموز باید بداند معلم با تمام مشکلاتی که دارد برای آینده و تربیت وی از تمام داشته‌های خود استفاده کرده است. مسئولان باید مشکلات معلمان را در نظر آورند. معلمان قشر بسیار زحمتکش و فرهیخته‌ای هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه‌های دانشجویی نیز تکریم استاد بسیار مهم است. اساتید در رشته‌های پزشکی در گروه‌های مختلف کار می‌کنند و تمام این تلاش‌ها برای این است افرادی تربیت شوند که بتوانند به مردم و جامعه خدمت کنند و جامعه‌ای بالنده و سالم ایجاد شود که منشأ اثرات در حوزه سلامت باشد. آنچه ما در دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌بینیم، بازخوردی از سلامت جامعه است، بنابراین اساتید برای تربیت افرادی تلاش می‌کنند که منشأ خدمات مهمی در سطح جامعه باشند، سلامت جامعه را تضمین کنند و باعث رضایت مردم شوند.

انتهای پیام
captcha