قرآن آئینه مؤمنان + طرح
کد خبر: 4160262
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

قرآن آئینه مؤمنان + طرح

مدرس تدبر در قرآن به استناد روایتی از امام حسین(ع) تصریح می‌کند به اینکه هر چه مؤمن در گفتارش دارد، همه کلام خداست و آن را در قالب طرحی تنظیم کرده است.

قرآن آینه مؤمنان

به گزارش ایکنا، از نکاتی که اولیای الهی و بزرگان اخلاق بر روی آن تأکید دارند این است که اگر انسان در زمینه اخلاق به رشد و تعالی برسد روز به روز بر ایمانش افزوده می‌شود، به طوری که هر لحظه به قربش به حضرت حق نزدیک می‌شود. 

چنانکه در روایت از وجود مقدس امام حسین(ع) آمده است «إنّ المؤمنَ اتّخَذَ اللّه َ عِصْمتَهُ و قولَهُ مِرآتَهُ، فمَرّةً يَنظُرُ في نَعْتِ المؤمنينَ و تارةً يَنظُرُ فی وَصفِ المُتَجَبّرينَ، فهُو مِنهُ فی لَطائفَ و مِن نفسِهِ فی تَعارُفٍ و مِن فِطْنَتِهِ فی يقينٍ و مِن قُدْسِهِ على تَمكينٍ»

مؤمن خدا را نگهدار خودش می‌بیند، یعنی می‌داند اگر آن‌ جایی هم که توفیق پیدا کرد، گناه نکند، ید، ید خداست، «اتخَذَ اللهَ‏ عِصْمَتَهُ» و خدا را نگهدار خود از گزندها و گناهان می‌داند و گفتار او را آئینه خودش قرار داده است، یعنی کلام خدا و قرآن را همواره آئینه خود قرار می‌دهد. در این آئینه و قرآن گاهی به اوصاف مؤمنان و گاهی به اوصاف ستمگران و گردنکشان نگاه می‌کند و عبرت می‌آموزد و در آن نکته‌های می‌بیند و خودش را شناسایی می‌کند.

قرآن آینه مؤمنان+ اینفوگرافیک

محتوای این طرح کاری از حجت‌الاسلام علی رجبی، حافظ و مدرس تدبر در قرآن و مفسر قرآن، است که جلساتی را درباره تدبر در آیات و بیان مهندسی هر سوره برگزار می‌کند. او مشغول تحصیل علوم دینی و درس خارج از حوزه است. رجبی دارای تألیفاتی چون کتاب آموزه‌های قرآن بر مبنای تدبر موضوعی، کتاب بهداشت در قرآن و شرح حکمت ۳۸ نهج‌البلاغه (نصیحت پدرانه) است.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام علی رجبی به نشانی https://fslt.ir و کانال فصلت در ایتا به نشانی fslt_ir@ قابل دسترسی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha