تشدید بازرسی بر واحدهای صنفی در دهه پایانی ماه صفر
کد خبر: 4166918
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

تشدید بازرسی بر واحدهای صنفی در دهه پایانی ماه صفر

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه طرح بازرسی بر واحدهای صنفی از اول تابستان آغاز شده گفت: بازرسی از واحدهای صنفی در دهه پایانی ماه صفر تشدید می شود و 20 بازرس در قالب 10 تیم کار نظارت بر تمام واحدهای صنفی را بر عهده خواهند داشت.

نظارت و بازرسیمحسن صیادی، مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: از پایان محرم تعداد 700 واحد منتخب در منطقه ثامن مشهد شناسایی شده و با این اصناف طی امضای یک تعهدنامه مقرر شد 20 قلم کالای اساسی با قیمت مصوب عرضه شود.

وی ادامه داد: برای این 700 واحد صنفی بنر اتحادیه نصب و شاخص شده است همچنین جواز کسب این واحدها در معرض دید مشتری قرار گرفته است.

صیادی بیان کرد: بازرسی در منطقه ثامن از اول تابستان آغاز شده است، اما گشت‌ها در دهه پایانی ماه صفر تشدید می‌شود، از ابتدای تابستان نظارت با دو تیم آغاز شده و در دهه پایانی ماه صفر 20 بازرس در قالب 10 تیم کار نظارت بر تمام واحدهای صنفی را بر عهده خواهند داشت.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد ادامه داد: درج قیمت و نصب اتیکت، بررسی فاکتورهای خرید نظارت بر کم‌فروشی، گرانفروشی و... در دستور کار بازرسان است.

وی تصریح کرد: نظارت بر نانوایی‌ها نیز برای جلوگیری از کم‌فروشی، گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و... نیز توسط بازرسان صورت می گیرد.

صیادی اظهار کرد: در طی 10 روز اخیر دو واحد متخلف شناسایی شده یک واحد صنفی سوغات شامل خشکبار و زعفران و... در خیابان اندرزگو پلمب شد و یک واحد صنفی هم واقع در خیابان امام رضا(ع) در دستور کار تعزیرات است و به زودی پلمپ می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد اضافه کرد: بازرسی در منطقه ثامن شامل حرم مطهر رضوی تا پایانه مسافربری امام رضا(ع)، حرم امام رضا(ع) تا میدان توحید و در واقع شعاع گسترده‌ای در اطراف حرم مطهر رضوی را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به رسیدگی آنی به شکایات در حوزه‌های گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و...، گفت: زائران و مجاوران نیز برای اعلام شکایات خود از واحدهای صنفی می‌توانند با شماره‌های 124، 31730 و 17045 تماس حاصل فرمایند که بلافاصله بعد از دریافت شکایات رسیدگی در این خصوص آغاز می‌شود و اقدامات لازم در این راستا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha