تجهیز و آماده‌سازی 50 مرکز اسکان با ظرفیت 61 هزار نفرشب
کد خبر: 4166973
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
همزمان با دهه پایانی ماه صفر صورت می‌گیرد؛

تجهیز و آماده‌سازی 50 مرکز اسکان با ظرفیت 61 هزار نفرشب

رئیس اداره امور زائرین سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: 50 مرکز اسکان با ظرفیت 61 هزار نفرشب تجهیز و آماده‌سازی شده است.

اسکان زائرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی محمد باغبان، رئیس اداره امور زائرین سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و رئیس کمیته تکریم و استقبال از زائران، امروز 13 شهریورماه، در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر در خصوص اهم اقدامات این کمیته در دهه آخرماه صفر شهرداری مشهد، اظهار کرد: 15 کار ویژه برنامه‌ریزی شده که اهم آن پیاده‌روی جاماندگان اربعین است. از دیگر موارد با توجه به اینکه شهرداری متولی اسکان نیست، اما در این حوزه ورود کرده و اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در زمینه خدمت اسکان موقت و اضطرار، 50 مرکز اسکان با ظرفیت 61 هزار نفرشب تجهیز و آماده‌سازی شده که شامل بوستان زائر پذیر غدیر، 37 سالن ورزشی و سوله بحران، چهار فرهنگسرا، چهار مرکز مسقف مقیاس شهری، نمایشگاه بین‌المللی، پایانه مسافربری، آرامستان بهشت رضا(ع)، اسکان ثامن و چهار موکب اسکان موقت با مشارکت آستان قدس رضوی می‌شود.

رئیس اداره امور زائرین سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص خدمات ایستگاه‌های استقبال و پذیرایی از زائرین، افزود: برپایی هشت ایستگاه استقبال از زائر به تفکیک پنج ایستگاه استقبال از زائران پیاده و سه ایستگاه استقبال از زائران سواره در مبادی ورودی شهر مشهد در دستور کار است، همچنین مشارکت در برپایی 300 ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی شهر و برپایی 13 موکب در سطح شهر با حضور تشکل‌های مربوط به بانوان از جمله اقدامات انجام شده است.

باغبان با بیان اینکه 40 خدمت در ایستگاه‌های استقبال از زائر را در دستور کار داریم، تصریح کرد: 20 دستگاه به ما کمک خواهند کرد تا سه خدمت شامل ارائه خدمات عمومی، تخصصی و فرهنگی در ایستگاه‌های استقبال از زائر برنامه‌ریزی شده است و توجه ویژه ما ارائه خدمات فرهنگی در این خصوص است که تشکل‌های مردمی ظرفیت خوبی برای انجام این خدمات هستند.

وی درباره خدمات راهنمای زائر، گفت: 18 پایگاه راهنمای زائر در اطراف حرم مطهر رضوی به صورت 24 ساعته فعال هستند و نیازمندی‌های زائر در دهه آخر صفر شامل اسکان اضطراری، سرویس بهداشتی و... در نقشه همراه مشهد جانمایی شده است. همچنین مرکز راهنمای زائر با شماره 3135-051 پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha