اقدامات کمیته خدمات شهری همزمان با دهه پایانی صفر در اطراف حرم رضوی
کد خبر: 4166976
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

اقدامات کمیته خدمات شهری همزمان با دهه پایانی صفر در اطراف حرم رضوی

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد به تشریح اقدام این کمیته پرداخت و گفت: تعبیه 4263 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر و تأمین ۵۲۴ چشمه سرویس بهداشتی مشارکتی در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

خدمات شهری حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، فرهاد ذبیحی، رئیس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد، امروز 13 شهریورماه، در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: کمیته خدمات شهری در هفت محور اصلی در مبادی ورودی به شهر را داریم که تا عمق 10کیلومتری پاکسازی خواهد کرد، علاوه بر این نیز نظافت عمومی سطح شهر توسط تیم 6200 نفره انجام خواهد شد و در سه روز پایانی ماه صفر نیز از ظرفیت پاکبان‌های اعزامی به نجف هم استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تعبیه 4263 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر و تأمین ۵۲۴ چشمه سرویس بهداشتی مشارکتی در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد افزود: راه‌اندازی کانکس‌های سرویس بهداشتی و حمام سیار در مراکز اسکان که شامل ٣۶ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۰ دوش حمام سیار و خدمات آب‌رسانی آب شرب از دیگر اقدامات شهرداری در دهه پایانی ماه صفر به شمار می‌رود.

ذبیحی اظهار کرد: در خصوص راهنمای زائر و انضباط شهری فعالیت  35 اکیپ راهنمای زائر در سطح شهر و به صورت ویژه اطراف حرم مطهر رضوی و فعالیت 130نفر  در راستای تامین انضباط شهری را داریم.

وی اضافه کرد: جهت رفاه حال زائران نیز 17 دستگاه وضوخانه سیار اطراف حرم مطهر رضوی جانمایی  خواهد شد، همچنین 231 آبسردکن و آبخوری و سقاخانه در سطح شهر و اطراف حرم مطهر رضوی فعال خواهد بود.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد بیان کرد: برای ایمنی شهر در این ایام آتش‌نشانان و نجات‌گران در آماده‌باش صددرصدی هستند، در این خصوص ۳۵خودروی سبک، سنگین و موتور و صد نفر نیروی عملیاتی در هسته مرکزی شهر مستقر خواهند شد.

ذبیحی گفت: خدمت‌رسانی ۱۵۰نفر از نوجوانان باشگاه مانا در حوزه خدمات و ایمنی، تنظیف شهری، فضای سبز و تفکیک زباله در عرصه میدان شهدا  از دیگر اقدامات هست.

وی افزود: استقرار ۱۲ دستگاه ماشین حمل پسماند خشک در منطقه ثامن در اطراف موکب‌ها از جمله اقدامات شهرداری مشهد برای تنظیف شهری در دهه آخر صفر است.

در ادامه سیدمهدی امامی میبدی، رئیس کمیته حمل و نقل، اظهار کرد: دغدغه اصلی ما در ایام پایانی ماه صفر خروجی زائران در روز پایانی است، لذا در این راستا صد ون با ظرفیت 1300 نفر در این روز ارائه خدمت خواهند کرد.

وی ادامه داد: محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی نیز دیگر دغدغه ماست، لذا در این خصوص افزایش ناوگان شهری را جهت جابجایی زائران و مجاوران خواهیم داشت.

امامی میبدی بیان کرد: سرویس‌دهی قطار شهری نیز افزایش خواهد یافت. همچنین با اداره راه هماهنگ شده و مجوز تردد ون برای استفاده در سطح استان نیز صادر شده است.

انتهای پیام
captcha