افزایش فعالیت 36 داروخانه اطراف حرم رضوی در دهه پایانی ماه صفر
کد خبر: 4167827
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

افزایش فعالیت 36 داروخانه اطراف حرم رضوی در دهه پایانی ماه صفر

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اطراف حرم ۱۲ داروخانه شبانه‌روزی و ۳۶ داروخانه روزانه داریم که مقرر شد فعالیت این ۳۶ داروخانه از ساعت 22 در ایام صفر تا 24 با دو ساعت افزایش باشد.

داروخانهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی روح‌بخش، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سومین نشست ستاد خدمت رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر، که در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در بحث تامین دارو به شرکت‌های پخش دارو دستور داده شده که کشیک‌های ویژه داشته باشند و دارورسانی را به ویژه در اطراف حرم به نحو شایسته انجام دهند.

وی بیان کرد: درخواست ویژه‌ای از سازمان غذا و دارو برای تامین کمبودهای دارو داشتیم، علاوه بر این نیز  درخواست برای تامین شیر خشک داشتیم تا در صورت نیاز مردم دچار مشکل نشویم.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش اشاره کرد و گفت: با توجه به ورود تعداد زیادی زائر به مشهد، تلاش می‌کنیم ۷.۵ درصد از سهم کشوری دارو را در ایام پایانی صفر به سمت خودمان جذب کنیم، تا در این خصوص دچار کمبود دارو نشویم.

روح‌بخش اظهار کرد: در مشهد ۷۷۴ داروخانه فعال داریم که ۱۰۹ داروخانه شبانه‌روزی هستند. در اطراف حرم نیز ۱۲ داروخانه شبانه‌روزی و ۳۶ داروخانه روزانه داریم که مقرر شد فعالیت این ۳۶ داروخانه از ساعت 22 در ایام صفر تا 24 شب با دو ساعت افزایش باشد.

محمد دهقانی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در ادامه افزود: ۲۶۸ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی که ۱۳۲ پایگاه جاده‌ای است با ۲۸۷ آمبولانس در این ایام فعال هستند.

وی گفت: ۴۰۰ پایگاه اورژانس ثابت و جاده‌ای در استان است، علاوه بر این ۴ پایگاه امداد هوایی سبزوار، نیشابور، گناباد و مشهد نیز  در سطح خراسان رضوی فعال هستند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از استقرار ۸۵ آمبولانس در میادین و مسیرهای تردد زائران پیاده خبر داد و بیان کرد: مرکز عملیات و بحران دانشگاه نیز در این ایام بصورت ۲۴ ساعته فعال خواهد بود و هماهنگی پذیرش بیمار را به مراکز درمانی انجام خواهد داد، ضمن اینکه تیم مدیریت بحران نیز فعال است.

دهقانی اظهار کرد: اورژانس هوایی مشهد، گناباد، سبزوار و نیشابور در این ایام فعال و اورژانس هوایی گناباد به کمک اورژانس هوایی مشهد خواهد آمد، ضمن اینکه اورژانس کشور هم برای تکمیل یگان امدادی ما اقدام خواهد کرد و با کمک اورژانس کشور 17 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 26 دستگاه موتورلانس و دو پایگاه هوایی در مشهد مستقر خواهد شد.

وی افزود: به همت سپاه و بهداری شمال شرق دو بیمارستان صحرایی یکی در ملک‌آباد با ظرفیت ۵۰ تخت و یک بیمارستان نیز  در باب‌الرضا(ع) برای ارائه خدمات سرپایی در دهه پایانی صفر فعال مستقر خواهد شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر این چهار بیمارستان هاشمی‌نژاد، شریعتی، طالقانی و کامیاب که بیمارستان‌های امدادی و سوانح هستند، با بیش از ۹۰۰ تخت آماده پذیرش و بستری بیماران هستند. در سایر بیمارستان‌ها فعالیت درمانی انجام می‌شود و فعالیت‌های غیراورژانسی تا حد بالایی کاهش خواهد یافت تا ارائه خدمات اورژانسی با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام
captcha