حرکت ۵۳ کاروان پیاده مردمی به سمت مشهدالرضا(ع)
کد خبر: 4167990
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

حرکت ۵۳ کاروان پیاده مردمی به سمت مشهدالرضا(ع)

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گفت: همزمان با دهه آخر ماه صفر، ۵۳ کاروان پیاده مردمی از شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، داورزن و ششتمد به سمت مشهدالرضا(ع) حرکت کردند.

کاروان های پیاده زائران پیادهمهدی برغمدی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به حرکت کاروان‌های پیاده از شهرستان‌های غرب خراسان رضوی به سمت مشهدالرضا(ع) به‌صورت پیاده، اظهار کرد: همه مجوزهای لازم برای ۵۳ کاروان ثبت‌نام شده صادر شده است.

وی با اشاره به جمعیت ۳۰ تا ۵۰۰ نفره کاروان‌های پیاده، افزود: برخی از کاروان‌های پیاده، مبدأ حرکت خودشان را از روستا و شهر خودشان قرار داده‌اند، اما غالباً با سفر به نیشابور از این شهر به سمت مشهدالرضا(ع) به‌صورت پیاده حرکت می‌کنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با اشاره به برگزاری کلاس‌های توجیهی برای مدیران و‌ مسئولان کاروان‌های پیاده در مشهد، تصریح کرد: برای رعایت ایمنی سفر، رعایت بهداشت تغذیه، ایمنی تردد در جاده‌ها و برخی مسائل امنیتی کلاس‌های توجیهی قبل از حرکت این کاروان‌ها توسط جمعیت خدمت‌گزاران امام رضا(ع) در مشهد برگزار و توضیحات لازم برای این افراد بیان شده است.

در همین رابطه همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر مهدوی‌خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار، به خبرنگار ایکنا گفت: اداره اوقاف و امورخیریه همانند سال‌های گذشته از محل موقوفات مرتبط اقدام به برپایی موکب‌ها و خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) در مسیر حرکت کاروان‌های پیاده کرده است.

وی با اشاره به برپایی برخی از موکب‌ها در جوار امام‌زاده شعیب(ع) سبزوار، امام‌زادگان خسروجرد، بقعه متبرکه پیر استیر و امامزاده ازادمنجیر سبزوار، بیان کرد: در کنار این موکب‌ها که وظیفه اسکان و پذیرایی از زائران پیاده حضرت را بر عهده دارند، در کنار پلیس راه سبزوار نیز یکی از مؤسسات اقدام به پذیرایی از زائران پیاده کرده است.

مهدوی‌خواه اظهار کرد: در ابتدای آغاز پذیرایی و اسکان زائران پیاده حضرت امام رضا(ع) در سال جاری مبلغ ۲ میلیارد ریال از محل موقوفات مرتبط برای این امر اختصاص و بین موکب‌ها برای پذیرایی توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha