همه مؤلفه‌های شهر مشهد به برکت ظرفیت زیارت است
کد خبر: 4168315
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد:

همه مؤلفه‌های شهر مشهد به برکت ظرفیت زیارت است

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: مشهد بزرگ‌ترین قطب جهان تشیع و کشور بوده و تمام مؤلفه‌های این شهر به برکت ظرفیت زیارت است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی امروز، ۲۰ شهریورماه، در چهارمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در هتل روتانا برگزار شد، اظهار کرد: آمار ورود زائران در ۱۸ شهریور، ۱۹۶ هزار و ۶۹ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه، ۲۷ درصد و آمار ۱۹ شهریور نیز ۱۸۹ هزار و ‌۹۶ نفر بوده که رشد ۱۰ درصدی داشته است. آمار تجمیعی از ۱۵ تا ۱۹ شهریور ۹۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر بوده که در مقایسه با تعداد ‌روزهای مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: روز گذشته حضور وزیر کشور را داشتیم که مسائل حوزه خدمتگزاری به زائران به صورت میدانی و مصداقی پیگیری شد. مهم‌ترین مسئله‌ای که دیروز تعیین تکلیف و دستور آن صادر شد، این بود که استان‌های سراسر کشور در امر پشتیبانی و حمایت از امور خدمت‌گزاری زائران دهه پایانی صفر استان‌های خود ‌به طور جد ورود پیدا کنند و به ویژه در زمینه حمل‌ونقل همکاری داشته باشند.

گنابادی‌نژاد افزود: مصوب شد فروش بلیط رفت و برگشت از تمامی استان‌ها به مبدأ مشهد اجرایی و عملیاتی شود. همچنین تاکید شد استانداران، نمایندگان استان خود را در روزهای پایانی دهه صفر در مشهد مستقر کنند تا در روند بازگشت نظارت لازم را داشته باشند. امیدواریم امسال نیز مشکلی نداشته باشیم. نیازمندی‌های مربوط به اقلام مورد نیاز توسط هلال احمر به وزیر کشور اعلام شد و با وزیر دفاع نیز تماس داشتیم. برای یک سری نیازها با شهرداری تهران به عنوان معین صحبت شده بود که دستور اجرایی صادر شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: ما در حوزه اسکان همچنان ظرفیت خالی داریم و تا این لحظه نگرانی نسبت به طرفیت اسکان نداشتیم. امیدواریم مشکلی هم تا پایان دهه نداشته باشیم. هیچ کدام از اقلام مورد نیاز زائران در استان کسری ندارد و اگر مشکلی در امور خدمت‌گزاری به زائران باشد، مشکل اجرایی است.

وی ادامه داد: در مسیر زائران پیاده نیز مشکلی وجود ندارد و تنها برخی مکان‌ها گلایه‌مندی در حوزه گاز داشتند که پس از هماهنگی با پخش فرآورده‌های نفتی استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در تامین سوخت اعم از نفت، بنزین، گازوئیل و گپسول گاز تدارک دیدیم. اگر ضعف‌ها و نارسایی‌هایی وجود دارد باید با همکاری فرمانداری‌ها تعیین تکلیف شود.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه مفهوم زیارت و گردشگری مشخص است، تصریح کرد: نه گردشگری زیارت بوده و نه زیارت گردشگری است. مشهد بزرگ‌ترین قطب جهان تشیع و کشور بوده و تمام مؤلفه‌های این شهر به برکت ظرفیت زیارت است. برای بازنمایی و معرفی این ظرفیت کارهای خوبی شده اما برای بازنمایی ظرفیت مشهد در گستره ملی و بین‌المللی ضعف داریم. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: با قرار دادن قیمت هتل‌ها در اینترنت، مسئله برای همیشه حل شد. در حال حاضر از سازمان صمت می‌خواهیم قیمت چند قلم خدمات از جمله عکاسی، خشکبار و زعفران را در سطح وسیع در اینترنت قرار دهند. مردم خودشان کار نظارت را انجام می‌دهند. 

در ادامه محمدعلی توسلی، مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: زائران پیاده‌ای که ثبت‌نام کردند از دو روز آینده وارد می‌شوند. در ملک‌آباد حدود ۳۰۰۰ زائر پیاده مستقر بودند، همچنین موکب‌ها در مسیر برای خدمت‌رسانی آماده هستند. 

انتهای پیام
captcha