برپایی محفل انس با نهج‌البلاغه و نهج‌الفصاحه در رواق دارالعباده حرم رضوی
کد خبر: 4175273
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

برپایی محفل انس با نهج‌البلاغه و نهج‌الفصاحه در رواق دارالعباده حرم رضوی

به همت اداره دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی، محفل اُنس با نهج‌البلاغه و نهج‌الفصاحه به صورت روزانه ویژه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

نهج‌البلاغهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، محفل اُنس با نهج‌البلاغه و نهج‌الفصاحه یکی از ویژه‌برنامه‌های معرفتی اداره دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی ویژه زائران حضرت امام رضا(ع) به شمار می‌رود که روزانه قبل و بعد نماز ظهر و قبل و بعد نماز مغرب در رواق مبارکه دارالعباده برگزار می‌شود.

در این ویژه برنامه معرفتی اساتید حوزه علمیه مشهد همه روزه به خوانش ترجمه و شرح خطبه‌های امیر‌المؤمنین علی(ع) از جمله خطبه آفرینش آسمان، زمین و آدم، خطبه پس از بازگشت از جنگ صفین، خطبه بعد از کشته شدن طلحه و زبیر، خطبه نکوهش بصره و اهل آن پس از نبرد جمل و ... می‌پردازند.

همچنین در این محفل، نامه‌های حضرت علی بن ابی طالب(ع) از جمله نامه ایشان به شریح قاضی، نامه اشعث ابن قیس فرماندار آذربایجان، نامه بیعت با معاویه در لزوم بیعت با آن حضرت، وصیت نامه نسبت به اموال شخصی خویش و ... برای زائران شرح داده ‌می‌شود که با کمی دقت نسبت به محتوای نامه‌ها می‌توان دریافت که حضرت مولا حساسیت بسیاری نسبت به رعایت حقوق مسلمین داشته‌اند.

علاوه بر این، در این کرسی معرفتی حکمت‌های نهج‌البلاغه از جمله حکمت عوامل ذلت و خواری، حکمت ارزش صبر و زُهد، حکمت رازداری و خشرویی، حکمت شگفتی‌های خلقت انسان و ... که  همگی عبرت انگیز و پندگونه است، شرح داده می‌شود تا غبار غفلت از دل‌ها و قلب‌ها زدوده شود.

انتهای پیام
captcha