برگزاری دومین دوره کلاس‌های آموزشی قرآن کریم «شمیم تلاوت رضوی»
کد خبر: 4176868
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

برگزاری دومین دوره کلاس‌های آموزشی قرآن کریم «شمیم تلاوت رضوی»

همزمان با افتتاحیه طرح «شمیم تلاوت رضوی» در حرم مطهر رضوی، این طرح قرآنی در مشهد با ثبت‌نام 4274 فراگیر قرآنی برای دومین دوره در حرم مطهر رضوی اجرایی شد.

دارالقرآن کریم

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، مراسم افتتاحیه طرح قرآنی «شمیم تلاوت رضوی» با حضور 2500 فراگیر قرآنی در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

محمدرضا احمدی‌زاده، رئیس دارالقران الکریم آستان قدس رضوی، در حاشیه برگزاری این مراسم، در خصوص اجرای طرح قرآنی «شمیم تلاوت رضوی» گفت: این طرح، با هدف فراگیر شدن آموزش‌های عمومی قرآن در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید مقدماتی و تکمیلی، ترتیل و حفظ جزء 30 قرآن کریم به صورت حضوری و مجازی ویژه مقاطع سنی ۸ سال به بالا در حرم مطهر رضوی، مساجد و مراکز منتخب سطح شهر مشهد از 20 مهرماه جاری آغاز به کار کرده است. 

وی با اشاره به ثبت‌نام ۴۲۷۴ فراگیر قرآنی در دومین دوره این طرح در پاییز امسال، تصریح کرد: از سوی دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی، کلاس‌های آموزش قرائت و تدبر در  قرآن با حضور ۳۰۸۸ فراگیر در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی مسئولیت برگزاری کلاس‌های قرآنی این طرح را با حضور ۱۱۸۶ قرآن‌آموز در سطح سطح مساجد و مراکز قرآنی سطح شهر مشهد را بر عهده دارد.

احمدی‌زاده با اشاره به برگزاری کارگاه‌های بیان معارف قرآنی در طرح «شمیم تلاوت رضوی»، اظهار کرد: در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی، کارگاه‌های بیان معارف قرآنی از جمله تدبر در قرآن، تفسیر سور کوتاه، نشست‌های سبک زندگی قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر در قرآن و حجاب و عفاف در قرآن ویژه گروه سنی 8 سال به بالا برای فراگیران در نظر گرفته شده است.

در این مراسم از علیرضا بیژنی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن و رویا فضایلی برگزیده رتبه اول خواهران در مسابقات کشوری اوقاف در رشته حفظ قرآن و نماینده جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی کشور اردن و مهدی یعقوبی مؤلف کتاب‌های «بینات»، «تبیان» و «مبین»، قاری و مدرس  قرآن حرم مطهر رضوی و برگزیدگان مسابقه «در حریم نور» تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha