دفترچه بیمه قاریان، تنها منتی بر سرشان است
کد خبر: 3482147
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱
با قرآنیان در نوروز 95؛

دفترچه بیمه قاریان، تنها منتی بر سرشان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری برجسته کشورمان قرآن گفت: قراء و حافظان قرآن به عنوان زیر مجموعه‌ای از هنرمندان، بیمه شده‌اند و بیمه‌ای به طور مستقل ندارند؛ این بیمه، سابق بر این، به همراه تخفیف و سوبسید بود اما با برداشتن تخفیفات از آن می‌توان گفت: هم‌اکنون دفترچه بیمه قرآنیان تنها منتی بر سرشان است.

سعید مهوشیان، قاری برجسته کشورمان قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، تلخ‌ترین خاطره خود در سال 94 را از دست دادن دوستان قرآنی خود دانست و بیان کرد: از دست دادن حاج محسن حاجی‌حسنی در فاجعه منا و حمیدرضا عباسی در حادثه رانندگی، خاطرات تلخی بود که در دفتر سال 94 رقم خورد.
وی با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی و تجلیل از اساتید قرآن دهه 60، آن را شیرین‌ترین خاطره سال 94 عنوان کرده و افزود: برگزاری این همایش، کار بسیار خوبی بود که طی آن دوستان و قاریان قدیمی دهه 60 دور هم جمع شده و با تداعی کردن یاد گذشته‌ها، بهترین خاطره این سال را در اذهان ماندگار کرد.
دفترچه بیمه قاریان، تنها منتی بر سرشان است
این قاری مشهدی، یکی از مشکلات قاریان را مسئله بیمه عنوان و ابراز کرد: قراء و حافظان قرآن به عنوان زیر مجموعه‌ای از هنرمندان، بیمه شده‌اند و بیمه‌ای به طور مستقل ندارند؛ این بیمه، سابق بر این، به همراه تخفیف و سوبسید بود اما با برداشتن تخفیفات از آن، هم‌اکنون دفترچه بیمه قرآنیان تنها منتی بر سرشان است. 
وی افزود: ما از پنج سال پیش تحت این بیمه قرار گرفتیم که شامل دو بخش بازنشستگی، از کارافتادگی و بخش سرانه درمان بود که مربوط به دفترچه‌های درمانی می‌شود، طی هر سال با افزایش 20 و 40 درصدی مواجه شد و در نهایت سوبسید دفترچه بیمه حذف شد.
مهوشیان اذعان کرد: بدین ترتیب هزینه بیمه خانواده چهار نفری ما برای یک سال، یک میلیون و 200 هزارتومان در سال برای دفترچه بیمه و حدود 700-800 هزارتومان برای از کارافتادگی می‌شود و البته این مبلغ مربوط به سال گذشته است و در هر سال نرخ جدید اعلام می‌شود.
وی گلایه‌مند شد: این مسئله با دفترچه آزاد تفاوتی ندارد و باعث شد تا بنده و برخی از قاریان این بیمه را لغو کرده و از بیمه خدمات درمانی دولت استفاده کنیم و همه منتقد هستیم که با چنین شرایط بیمه‌ای باز هم عنوان می‌شود که فعالان قرآنی بیمه هستند.
از جلسات قرآنی حمایت شود/لزوم تشویق جوانان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی
قاری برجسته کشورمان قرآن، با بیان اشاره به انتظارات قرآنیان از مسئولان، تاکید کرد: لازم است مسئولان به قاریان، پیشکسوتان و حافظان قرآن کریم توجه کرده، به جلسات سنتی قرآن و نیز به جوانان بها دهند و از جلسات حمایت کنند.
وی با بیان اینکه از مسئولان انتظار می‌رود در جلسات حضور یابند و از جلسات حمایت معنوی صورت بگیرد، افزود: جوانان نیاز به تشویق دارند و در گذشته به واسطه خیران و هیئت امنا، هزینه‌ای صرف تشویق جوانان قرآنی می‌شد اما امروزه ما انتظار داریم بودجه‌ای صرف این امر شود.
وی با عنوان این مطلب که با توجه به لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی، باید جوانان را دریابیم تا مجذوب جلسات قرآنی شوند، افزود: باید زمینه رشد و پیشرفت جوانانی که در جلسات حاضر می‌شوند، فراهم شود تا عدم تحقق این امر، باعث نشود که جوانان ذوق، قریحه و انگیزه‌شان را از دست داده و دیگر به فعالیت قرآنی خود ادامه ندهند.
مهوشیان، با بیان اینکه در سال 94، به محافل قرآنی زیادی در مشهد و شهرستان‌ها دعوت شده و در آن‌ها حضور یافته‌است، دیگر فعالیت قرآنی خود را برگزاری جلسه سنتی قرآن کریم دانست و اذعان کرد: برنامه‌ام این است که ان شاءالله در سال 95 نیز با حضور در محافل قرآنی، به فعالیت‌هایم ادامه دهم و با استمرار جلسه سنتی قرآن، این سنت حسنه را حفظ کرده و آن را روز به روز پررنگ‌تر کنیم.
وی در پایان مطرح کرد: از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) که همواره در کنار قرآنیان بوده و پیگیر فعالیت‌های قرآنی است، تشکر می‌کنم و امیدوارم اقدامات بیشتری در راستای معرفی جلسات قرآنی، صورت بگیرد.
captcha