دانشگاهیان با انجام پژوهش‎های کاربردی به جهش تولید کمک کنند
کد خبر: 3887652
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵
رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر:

دانشگاهیان با انجام پژوهش‎های کاربردی به جهش تولید کمک کنند

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: اساتید و هیئت علمی در سال نو به سمت انجام پژوهش‎های کاربردی بروند تا بتوانند در بخش صنعت، صنایع تبدیلی و کشاورزی موجب رونق و بهینه‌سازی تولید در این صنایع و زمینه جهش تولید فراهم شود.

دانشگاه و دانشگاهیان برای تحقق شعار جهش تولید آماده‌اندهادی معماریان، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن نوروز و بهار طبیعت، به شعار امسال اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‎های اخیر، براساس ضرورت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور عناوینی به عنوان شعار سال برگزیده‎اند که در آنها کلید واژه‌هایی از «استقلال»، «رونق اقتصادین» و «افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران» دیده می‌شود که جهت‌دهی سیاست‎های اجرایی کشور و توجه مسئولان و جلب افکار عمومی را به این سمت سوق می‎دهد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با توجه به اهمیت دادن به حوزه مسئولیت اجتماعی دانشگاه‎ها، می‎توان برای مراکز و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‎ها و جامعه دانشگاهی نقشی خطیر در تحقق شعار جهش تولید در نظر گرفت.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر افزود: برای حرکت به سمت دانشگاه‎های نسل سوم و چهارم و نماندن در سطح دانشگاه‎های نسل اول و دوم و رسیدن به مرحله دانشگاه‎های کارآفرین و مهارت محور باید نسخه‎ای پیچید که با ارتباط بین دانشگاه و مراکز تولید زمینه رونق اقتصادی و جهش تولید را فراهم آورد.

معماریان بیان کرد: تلاش ما این است که محور اصلی فعالیت‎های‎مان ارائه آموزش‌های کاربردی برای پرورش کارآفرینی و ایجاد اشتغال‎زایی و تقویت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز باشد.

وی بیان کرد: دو بخش مهم برای تحقق شعار امسال در دانشگاه، ارائه آموزش‌های کاربردی و ارتقای فعالیت‌های مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز جهت حمایت و استقرار هسته‎ها و واحدهای فناور است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده لازم است اساتید و دانشجویان در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.

رئیس مرکز آموزش عالی تصریح کرد: مهم‌ترین پارامترهای جهش تولید در منطقه ترشیز با توجه به اینکه اقتصاد منطقه مبتنی بر کشاورزی است، باید در حوزه کشاورزی برنامه‌ریزی شود تا هم به بهره‌وری بیشتر بینجامد و هم از منابع خدادادی به بهترین نحو استفاده شود و رونق اقتصادی را رقم بزند.

معماریان اضافه کرد: مدیریت و اجرای بنگاه‌های اقتصادی کوچک با استفاده از دانش دانشگاهیان و تجربه کارآفرینان عامل مهم برای بالا بردن رشد اقتصادی و جهش تولید در شهرستان‌های کاشمر، خلی‌آباد و بردسکن است و در آینده از مهاجرت نخبگان منطقه به شهرهای بزرگ و کاهش رونق اقتصادی و افزایش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری استارتاپ ویکند ترشیز با محوریت بخش کشاورزی در حوزه فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم زمینه فعالیت پرثمر دانشگاه در تحقق شعار جهش تولید با همدلی و هم‌افزایی در منطقه فراهم شود.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با اشاره به شرایط حساس کشور و شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای کنترل و مبارزه با ویروس کرونا گفت: اگرچه فعلاً دانشگاه‎ها تعطیل هستند اما آموزش تعطیل نشده و آموزش‎ها به صورت مجازی به دانشجویان ارائه می‎شود.

وی اظهار کرد: توصیه من به دانشگاهیان این است که اساتید و هیئت علمی در سال نو به سمت انجام پژوهش‎های کاربردی بروند تا بتوانند در بخش صنعت، صنایع تبدیلی و کشاورزی موجب رونق و بهینه‌سازی تولید در این صنایع و زمینه جهش تولید فراهم شود؛ جهت‌دهی مقالات نیز به سمت موضوعات کاربردی و حل مشکلات منطقه برود.

انتهای پیام
captcha