حل مسائل اجتماعی با محوریت آموزه‌های قرآنی
کد خبر: 4081661
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

حل مسائل اجتماعی با محوریت آموزه‌های قرآنی

قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: قرآن، سبک و روشی از زندگی را بیان می‌کند که مقابل جریان باطل است و با توجه به آسیب‌هایی که امروز در حوزه اجتماعی با آن روبه‌رو هستیم نیاز است تا با محوریت آموزه‌های قرآنی به سمت حل مسائل اجتماعی گام برداریم.

یوسف امینی، قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یوسف امینی، قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز، هفتم شهریورماه، در اولین دوره کارگاه آموزشی مدیران و اساتید جلسات قرآن مشهد که در محل کانون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری از برگزاری این برنامه‌ها و تأثیر آن در ترویج فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: از منظر جامعه‌شناسی هر مقطعی از زمان شرایط و ویژگی‌های خود را دارد و با در نظر گرفتن این شرایط، جهان معاصر ما دارای ویژگی‌ها و شرایطی است که از آن تأثیر می‌گیریم.

وی ادامه داد: قرآن سبک و روشی از زندگی را بیان می‌کند که مقابل جریان باطل است و با توجه به آسیب‌هایی که امروز در حوزه اجتماعی با آن روبه‌رو هستیم، نیاز است تا با محوریت آموزه‌های قرآنی به سمت حل مسائل اجتماعی گام برداریم و امیدوار هستیم که برگزاری این قبیل جلسات و کارگاه‌های آموزشی مثمرثمر واقع شود.

قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: افزایش میانگین سواد از جمله مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد، ضمن اینکه سطح یادگیری افراد در همه جهان حتی مناطق کم‌برخوردار بالا رفته و سواد به سمت تخصصی شدن سوق یافته از جمله سواد رسانه، سواد بهداشت و روان و سلامت که اگر فردی آن را نداند با معیارهای سواد امروز بی‌سواد محسوب می‌شود، لذا در دنیای امروز و در عصر حاضر داشتن سواد صرفا به خواندن و نوشتن محدود نیست.

امینی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های جهان معاصر این است که شبکه‌های ارتباطی، اجتماعی و تعاملی افزایش یافته و جهان فعلی تبدیل به یک دهکده کوچک شده که به سرعت همه اتفاقات در سراسر آن منتشر و ما نیز از آن مطلع می‌شویم.

قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از ویژگی‌های جهان معاصر رقابت برای تعمیق سبک زندگی است. کشورها سرمایه‌گذاری می‌کنند تا از منظر خود ارزش‌ها، هنجارها و فرهنگ خود را معرفی، تبلیغ و در برخی موارد تحمیل کنند و سرمایه‌گذاری بسیاری نیز در این باب صورت می‌گیرد که البته جریان‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی پشت این اهداف است و شبکه‌های تلویزیونی که برای فارسی‌زبانان برنامه پخش می‌کنند تا نوع نگاه و نگرش به زندگی را تغییر دهند از این دسته محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: بزرگترین کار ویژه و هدف اصلی ما از برگزاری این کارگاه و سایر فعالیت‌های قرآنی که سال‌هاست انجام می‌شود، این است که تلاش کنیم تا سبک زندگی قرآنی ترویج پیدا کند و با توجه به اینکه در ایام محرم و صفر هستیم، معرفی سبک زندگی امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در دستور کار قرار دارد.

امینی افزود: قرآن کتاب زندگی است و صرفا زینت مجالس نیست، بلکه مهم‌ترین بحث در خصوص قرآن کریم اجرای فرامین این کتاب مقدس در سبک زندگی است، به‌طوری‌ که آموزه‌های این کتاب شریف در رفتار فردی و اجتماعی ما نمود پیدا کند.

قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در حوزه مسائل اجتماعی آسیب‌های زیادی وجود دارد، لذا نباید قرآن را از این مسائل جدا بدانیم و به یک آموزش ساده اکتفا کنیم.

انتهای پیام
captcha