فاصله بسیاری تا تحقق کامل آرمان‌های امام و رهبری وجود دارد
کد خبر: 4118884
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

فاصله بسیاری تا تحقق کامل آرمان‌های امام و رهبری وجود دارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به آن اهدافی که مدنظر امام خمینی(ره) بوده و مقام معظم رهبری نیز آن را دنبال می‌کنند، نرسیده‌ایم.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامیحسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب ما به گفته امام خمینی(ره) انقلاب نور بود و ملت ایران به رهبری امام(ره) و با وحدت کلمه توانست رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را که تا بن دندان مسلح بود و از سوی استکبار جهانی و آمریکا حمایت می‌شد و به‌عنوان ژاندرام خلیج فارس مطرح بود، سرنگون کند. 

وی ادامه داد: انقلاب با زور اسلحه پیروز نشد، بلکه یک انقلاب ایدئولوژیک فرهنگی با همراهی تمام اقشار جامعه بود، همه پای کار آمدند و گوش به فرمان امام بودند و توانستند این انقلاب را به پیروزی برسانند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال انقلاب اسلامی 44 ساله می‌شود، بیان کرد: قطعاً به آن اهدافی که مدنظر امام خمینی(ره) بوده و مقام معظم رهبری نیز آن را دنبال می‌کنند، نرسیده‌ایم، زیرا بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان باعث شدند هشت سال با تمام دنیا بجنگیم و از مملکت‌ دفاع کنیم که طی آن بیش از 230 هزار شهید و ده‌ها هزار جانباز داده‌ و در کنار آن خرابی‌های بسیاری در چند استان کشور را داشته‌ایم.

شهریاری تأکید کرد: به علت پایمردی ملت غیور ایران و ایثار و فداکاری مردم، پس از قرن‌ها، جنگ تحمیلی هشت ساله با عراق اولین جنگی بود که در آن حتی یک وجب از خاک کشور را هم از دست ندادیم و هنگام جنگ کمتر کشوری به ما کمک کرد، حتی شوروی حاضر نشد سیم خاردار بدهد و سوریه از جمله معدود کشورهایی بود که به ما کمک کرد. 

وی با اشاره به اینکه طی این سال‌ها پیشرفت‌های بسیاری اتفاق افتاده است، بیان کرد: در سال ۵۶ فارغ‌التحصیل شدم و به‌عنوان پزشک سپاه در یکی از روستاهای زابل شروع به‌کار کردم، آن زمان در بیشتر استان‌ها پزشک ایرانی نداشتیم و پزشکان پاکستانی، بنگلادشی و هندی خدمات ارائه می‌کردند و به علت عدم ارتباط فرهنگی میان اقوام مختلف ایران با گویش‌های متفاوت، در بسیاری موارد نتوانستیم حتی ارتباط کلامی با این پزشکان خارجی برقرار کنیم و به همین دلیل توفیقی حاصل نشد. 

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با تصویب تأسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی در سال 1364 تعداد زیادی دانشگاه در اقصی نقاط کشور ایجاد و آموزش پزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت و درمان منتقل شد که شروع خوبی برای تربیت کادر بهداشت و درمان بود و امروز به جایی رسیده‌ایم که 65 دانشگاه علوم پزشکی مستقل در کشور داریم و به‌ تربیت گروه‌های مختلف پزشکی در سطح تخصصی و فوق تخصصی مشغول فعالیت‌اند.

شهریاری اظهار کرد: از نظر علمی وضعیت پزشکی ایران در حدی است که از ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا برای گرفتن خدمات خوب و ارزان‌ قیمت به ایران مراجعه می‌کنند، همچنین کشورهای عربی و منطقه آسیای میانه که از ابتدا وضعیت مناسبی در حوزه درمان نداشتند، بسیاری از مواقع به ایران می‌آیند. زائران زیادی از کشورهای مختلف نیز به مشهد سفر می‌کنند و علاوه بر زیارت، از خدمات بهداشتی و درمانی موجود در این شهر استفاده می‌کنند، به‌طوری‌که گردشگری سلامت در مشهد در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان اینکه به علت فشارهای دشمن نتوانسته‌ایم وضعیت معیشتی مردم را سامان دهیم و این دغدغه جدی مسئولان کشور است، گفت: با وجود تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته، هنوز هم مسائل اقتصادی نگرانی جدی نمایندگان است که متأسفانه نتوانسته‌ایم وضعیت معیشتی مردم را درست کنیم و روزبه‌روز در این زمینه پسرفت می‌کنیم. 

این نماینده مجلس با اشاره به تلاش و سرمایه‌گذاری هر روزه دشمنان در این زمینه، اضافه کرد: دشمنان که نتوانستند از طریق جنگ برای ما مشکل درست کنند، با روی آوردن به ایجاد چالش برای مسائل داخلی کشور، مردم  را با مشکل روبه‌رو کردند و در این زمینه موفقیت‌هایی داشتند و فشار اقتصادی ایجاد کردند که خطری جدی است و اقدام به‌موقع مسئولین کشور را می‌طلبد.   

شهریاری با اشاره به تدابیر رهبری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مقابله با فتنه‌های دشمنان، افزود: هر کشور دیگری بود قطعاً با چالش‌آفرینی‌های دشمنان به زمین می‌خورد، اما با مدیریت و تدابیر مقام معظم رهبری و استقامت مردم تاکنون تمامی فتنه‌ها و توطئه‌ها منجر به شکست شده است.

وی تأکید کرد: امروز می‌توانیم اعلام کنیم مستقل‌ترین کشور دنیا هستیم و دشمنان ما اطمینان دارند از نظر نظامی نمی‌توانند علیه ما کاری انجام دهند، به همین دلیل به ایجاد مشکلات اقتصادی علیه ما روی آورده‌اند تا در این حوزه ضربه زنند و از درون مشکل ایجاد کنند. 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به منابع طبیعی فراوان و نیروی انسانی فرهیخته کشور بیان کرد: شاید به‌خوبی از آنچه در کشور داریم و در دنیا بی‌نظیر است، استفاده نمی‌کنیم و در این زمینه مدیریت خوبی صورت نگرفته است که نخبگان راهی خارج از کشور می‌شوند.

وی با اشاره به تأکید سخنان مقام معظم رهبری بر ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شاید تنها راه نجات کشور و توفیق در اشتغال‌زایی، ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به معنای واقعی و نه صوری است، زیرا تنها شرکت‌های دانش‌بنیان واقعی می‌توانند مشکل اشتغال را حل و از خروج نخبگان جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha