آخرین وضعیت آیت‌الله واعظ‌ طبسی از زبان پزشک معالج/ نیازمند معجزه هستیم
کد خبر: 3478724
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

آخرین وضعیت آیت‌الله واعظ‌ طبسی از زبان پزشک معالج/ نیازمند معجزه هستیم

گروه اجتماعی: پزشک معالج آیت‌الله واعظ طبسی با بیان اینکه شرایط جسمانی ایشان بسیار حساس است،‌ عنوان کرد: هم‌اکنون نیازمند دعای مردم و معجزه الهی برای بهبود شرایط تولیت مقدس آستان قدس رضوی هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا صداقت، پزشک معالج آیت‌الله عباس واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌الله طبسی روز گذشته بعد از یک ایست قلبی که از منزل شروع شده بود، توسط آمبولانس به مرکز درمانی امام رضا(ع) منتقل شدند که مراحل ایست قلبی و احیای ایشان در اورژانس بیمارستان ادامه پیدا کرد.
وی ادامه داد: مراحل ادامه درمان در آی سی یوی بیمارستان عدالتیان انتقال پیدا کرد که خوشبختانه احیای قلبی و عروقی ایشان با موفقیت انجام شد.
صداقت ادامه داد: عصر روز گذشته ساعت 3:55 متاسفانه شاهد کاهش خون‌رسانی به قلب آیت‌الله طبسی بودیم که این کاهش خون‌رسانی به قلب باعث می‌شد ارکان‌هایی که مغز فراوان می‌گیرد دچار مشکل شده و قلب کمتر بتواند خون‌رسانی را انجام دهد.
این پزشک معالج آیت‌الله واعظ طبسی اضافه کرد: از مهم‌ترین این‌ها بحث‌ کلیه و کبد است مثل مغز که هوشیاری کاهش پیدا می‌کند و شاهد افزایش آنزیم‌ها هستیم. متاسفانه در هر حادثه قلبی و عروقی این اتفاق رخ داده و بیمار احیا می‌شود.
وی با بیان اینکه بعد از احیای بیمار، یکسری عوارضی به جا می‌ماند همچون عوارض ریوی، کلیوی و کبدی، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که وجود داشت و فاصله طولانی ایجاد شده هرچه قدر فاصله‌ بیمار تا زمانی که تنفس خود به حالت عادی باز گردد، بیشتر شود، اثرگیری گردش خون طولانی می‌شود که برگشتن به حالت عادی خطرناک بوده و با عوارض بیشتری همراه است.
صداقت یادآور شد: ما با این موضوع روبه‌رو بودیم و بعد از اینکه ریتم قلبی ایشان به حالت نرمال بازگشت، فشار بالایی نداشتند و خوشبختانه توانستیم با تمام گروه درمانی یک شرایط تقریبا پایدار را ایجاد کنیم.
پزشک معالج تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: متاسفانه عصر روز گذشته مکانیزم‌هایی که موجب مشکلات کبدی می‌شود، دچار مشکل شد و خون‌ریزی در معده صورت گرفت که به دنبال آن شاهد افت فشار مربوط به عملیات مجدد بعد از 30 دقیقه شدیم و مجددا ریتم سینوسی ایشان برقرار شد.
صداقت یادآور شد: بعد از احیای دوباره، فشار آیت‌الله طبسی پایین آمد که پس از تلاش‌های درمانی انجام شده خوشبختانه اواخر شب گذشته حال ایشان به پایداری نسبی رسید اما ساعت 4:30 امروز صبح شاهد کاهش افت فشار بودیم و نبض ایشان نیز دچار آسیب شد ما نیز این شرایط را پیش‌بینی کرده و حمایت‌های مغزی را انجام دادیم.
صداقت با بیان اینکه از همکاران مغز و اعصاب و قلب و عروق برای همکاری در این حوزه دعوت به همکاری کردیم، اظهار کرد: خوشبختانه امروز شرایط ایشان مساعد بود اما نسبت به گذشته فشار بالایی داشتند و تقریبا شرایط ناگوار روز گذشته تا حدودی اصلاح شده است.
پزشک معالج آیت الله طبسی با بیان اینکه عملکرد مغز ایشان همچنان پایین است، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته حال عمومی و وضعیت قلب و عروق ایشان دچار ثبات شده است اما همچنان تولیت آستان قدس رضوی هوشیاری ندارند و در کما هستند.
وی با بیان اینکه دو بار عمل احیا بر روی آیت‌الله واعظ طبسی صورت گرفته است،‌ عنوان کرد: معمولا بیمارانی که این مشکلات را دارند پس از معالجه کامل عملکرد مغزی آن‌ها به حالت سابق باز نمی‌گردد.
پزشک معالج آیت الله واعظ طبسی با اشاره به این مطلب که حال ایشان وخیم بوده و احتیاج به دعای مردم دارد، گفت: معلوم نیست چه شرایطی رخ می‌‌دهد و کادر پزشکی ایشان بعد از 20 ساعت کار بدون استراحت توانستیم حال ایشان را به پایداری مورد نظر پزشکی برسانیم.
صداقت تاکید کرد: هر کاری از دست کادر پزشکی بر بیاید، انجام می‌دهیم و هیچ وقت از بهبودی بیمار خود ناامید نمی‌شویم اما شرایط آیت‌الله طبسی بسیار حساس است و به گونه‌ای احتیاج به معجزه داریم.
پزشک معالج آیت‌الله واعظ طبسی در پایان تاکید کرد: شرایط ایشان با دیگر بیماران متفاوت است زیرا دچار کهولت سن هستند اما تمام امکانات پزشکی برای ایشان مناسب است که امیدواریم شاهد مساعدت حال این بزرگوار شویم.
مطالب مرتبط
captcha